REKLAMA
REKLAMA

Co 10 konsument regularnie robi zakupy w drogeriach

Autor: dlahandlu.pl 19 sierpnia 2009 11:08

Na zlecenie sieci drogerii Rossmann firma ACNielsen przygotowała i zrealizowała badanie trendów rynkowych dotyczących zakupów kosmetycznych i chemicznych w polskich gospodarstwach domowych. Badanie odbyło się w kwietniu i maju 2009 roku. Wyniki badań pokazały, że przeciętny Kowalski coraz chętniej chodzi na zakupy właśnie do drogerii. Sklepy drogeryjne są coraz chętniej wybierane w przypadku zakupów produktów kosmetycznych. Co 10 konsument regularnie korzysta z tego kanału sprzedaży, a dla ponad 1/3 konsumentów jest to główne miejsce zakupu tych produktów.

REKLAMA

W przypadku zakupu produktów chemicznych nadal najchętniej wybieranymi kanałami sprzedaży są hipermarkety i supermarkety, jednak w stosunku do 2007 r. można zaobserwować wzrost znaczenia sklepów drogeryjnych oraz dyskontowych.
W walce z marketami drogerie nie muszą być jednak skazane na porażkę. - Zdajemy sobie sprawę , że w najbliższym czasie niskie ceny w naszej sieci to będzie bardzo ważny atut dla kupujących. Nie zmieni to jednak w żaden sposób dobrych relacji z producentami kosmetyków i chemii, dla których jesteśmy bardzo dobrym partnerem, przede wszystkim ze względu na skalę działalności - mówi Marek Maruszak, prezes zarządu sieci Rossmann. - Do końca 2009 roku będziemy mieli aż 400 sklepów. Dodatkowo, zapewniamy też dyscyplinę promocyjną tj. kilka milionów gazetek promocyjnych miesięcznie - dodaje.


Zwiększenie znaczenia sklepów drogeryjnych i dyskontowych, jako miejsca zakupu produktów chemicznych i kosmetycznych odbywa się głównie kosztem hipermarketów i supermarketów.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA