Co pięć lat warto odświeżyć sklep

Autor: Marcin Złoch, dlahandlu.pl 26 listopada 2009 08:29

Co pięć lat warto odświeżyć sklep

Piotr Kiernich, właściciel firmy M.Projekt , zajmującej się wyposażaniem wnętrz sklepów, uważa, że sklep należy odświeżać nie tylko wtedy, gdy już wymaga remontu, ale także wtedy, gdy wystrój opatrzył się klientom.

- Przy sklepach zasada jest taka, że co jakiś czas należy odświeżyć wizerunek placówki, lub całej sieci. Zmiany są przydatne wtedy, gdy klienci
się znudzili dotychczasowym wystrojem, kolory się opatrzyły. Dodatkowo pomocny jest cykl ekonomiczny. Remont może stać się okazją do odświeżenia wnętrza. A jak klienci wybierają nowsze sklepy konkurencji, obroty spadają, to można zmienić sklep. Nawet trzeba co mniej więcej 5 lat, żeby klient się nie znudził nie uciekł do konkurencji - twierdzi Piotr Kiernich.

Piotr Kiernich zna z doświadczenia dobre i nie najlepsze przykłady zmian wystroju wnętrza placówek handlowych. - Sklepy sieci Rabat Pomorze w ostatnich miesiącach zmieniły wizerunek o 180 proc. Pojawiła się nowa kolorystyka, inne rozplanowanie wnętrza. Do przejęcia placówek przez Bomi sklepy sieci Rabat były niezbyt atrakcyjne. Myślę, że kreowanie nowego wizerunku, odbije się pozytywnie na rozwoju i pozycji tej sieci - przekonuje Piotr Kiernich.

Nienajlepszym przykładem zmiany wystroju sklepów jest dla właściciela M.Projekt sieć Bomi. - "Stare" Bomi było nieładne, beżowe ściany z nieskładnie umieszczonymi niebieskimi elementami. Teraz jest zupełnie inaczej. Nastąpił wyraźny przeskok, zdecydowano się na oliwkowe kolory, styl sklepu jest łatwy do zauważenia. Tylko, że za bardzo przypomina Almę. Niestety wydaje mi się, że albo zawiodła inwencja odpowiedzialnych architektów, albo może nie byli to specjaliści od placówek handlowych, nie znali rynku - zastanawia się Piotr Kiernich.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane