PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Co trzeci Polak zrobi zakupy świąteczne pod wpływem działań promocyjnych

Autor: portalspozywczy.pl 12 listopada 2009 13:17

Z badania Deloitte wynika, że aż 33 proc. Polaków nie zaplanuje budżetu na świąteczne wydatki, czyli będzie dokonywało spontanicznych zakupów - To ważny sygnał dla detalistów, którzy mogą, poprzez odpowiednią ekspozycję produktów w sklepach, czy działania promocyjne, zwiększyć sprzedaż swoich produktów, nawet w ostatniej chwili przed świętami - komentuje Magdalena Jończak, starszy menedżer w dziale konsultingu Deloitte.


Polacy zamierzają kupować głównie towary krajowej produkcji (69 proc.). Natomiast większość konsumentów w naszym kraju (52 proc.) deklaruje, że podczas zakupów kierują się bardziej ceną niż innymi względami.

Z badania ekspertów Deloitte wynika, że na pierwszym miejscu listy najbardziej wyczekiwanych przez Polaków prezentów znalazły się perfumy i kosmetyki (49 proc.). Drugą pozycję zajęły książki, chęć ich otrzymania zadeklarowało 43 proc. badanych. Lista wręczanych prezentów także rozpoczyna się od kosmetyków i książek, co wskazuje na konsekwencję i zrozumienie wzajemnych potrzeb wśród polskich konsumentów. 

Badanie zostało przeprowadzone w okresie: wrzesień-październik 2009 na reprezentatywnej próbie 17.567 europejskich konsumentów, z czego w Polsce przebadano 903 osoby.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9931

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane