Co trzeci zakup ma charakter impulsowy

Autor: dla handlu.pl 12 czerwca 2009 13:30

Z badań przeprowadzonych przez The Nielsen Company w ramach OmniShopper Food wynika, że co trzeci zakup robiony przez klienta, nie był przez niego planowany, przed wejściem do sklepu.

Większość Polaków idzie do sklepu z konkretnym planem zakupu wybranych produktów i ich rzeczywiście dokonuje (66 proc.). Jednak aż 34 proc. do decyzje podejmowane na bieżąco w sklepie i dotyczą zakupów, których klient nie planował. W większości za taki rodzaj zakupów odpowiada właściwa ekspozycja produktów i odpowiednia nawigacja klienta po sklepie, a w 25 proc. przypadków promocje cenowe i inne zachęty.

Klienci zapytani dlaczego kupili produkt, którego nie planowali, odpowiadali, że przypomnieli sobie, że go potrzebują (25 proc.), produkt rzucił im się w oczy (14 proc.), zauważyli ten towar, przy okazji kupowania innej rzeczy (13 proc.), skusiła ich promocja lub im się spodobał. Jako inne przyczyny klienci podawali niską cenę produktu (5 proc.), zauważyli ten produkt na dodatkowej ekspozycji, nie normalnym stojaku (3 proc.).

Takie wyniki pokazują, jak ważna jest odpowiednia ekspozycja i właściwe rozmieszczenie asortymentu w sklepie. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9801

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane