Czyn nieuczciwej konkurencji w relacjach producent sklep

Autor: Gazeta Prawna 2 września 2009 12:05

Gdy firma naruszyła ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, poszkodowany może dochodzić zwrotu bezpodstawnie uzyskanych korzyści z tytułu pobrania innych niż marża handlowa opłat za przyjęcie towaru - czytamy w Gazecie Prawnej.

Z analizy orzeczenia sądowego wynika, że między stronami funkcjonowała umowa określająca warunki współpracy handlowej. Umowa zawierała zapis o rabatach, bonusie rocznym, budżecie promocyjnym i referencyjnym, wszystko w ustalonych wysokościach. Jedna ze stron umowy zobowiązała się m.in. do świadczenia usług marketingowych polegających na wprowadzaniu towaru na próbę za wynagrodzeniem i usługi polegającej na wyróżnianiu nowego asortymentu też za wynagrodzeniem. Pozwana spółka wystawiała faktury, w których podawała usługi nieświadczone na rzecz drugiej strony.

Sąd Najwyższy zdecydował, że strona może - niezależnie od innych roszczeń wynikających z umowy - dochodzić zwrotu bezpodstawnie uzyskanych korzyści z tytułu pobierania innych niż marża handlowa opłat za przyjęcie towaru do sprzedaży. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11215

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane