REKLAMA
REKLAMA

Dane osobowe klientów sklepów mogą być wykorzystywane tylko do uzgodnionych celów

Autor: Dziennik Łódzki 2 września 2009 13:38

Klienci Tesco, przystępujący do programu lojalnościowego zastanawiają się, czy ich dane osobowe zostaną wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem - czytamy w Dzienniku Łódzkim.

REKLAMA

Michał Kubajek, rzecznik Tesco, zapewnia, że dane klientów wykorzystywane są tylko na potrzeby programu lojalnościowego.

- Na odwrocie formularza, który podpisuje klient przystępujący do Clubcard, znajduje się wyciąg z regulaminu, który zawiera najważniejsze postanowienia - informuje Michał Kubajek. -  Na dole dokumentu znajdują się się trzy punkty dotyczące wykorzystywania danych klientów: mówiące, że przetwarzane są na potrzeby programu, dotyczące zgody na przesyłanie ofert marketingowych oraz zgody na telefoniczne badania marketingowe. Punkty drugi i trzeci nie są obowiązkowe, klient nie musi się na nie godzić - dodaje rzecznik sieci.

Małgorzata Kałużyńska-Jasak, rzecznik głównego inspektora ochrony danych osobowych, przypomina, że firma, która pozyskuje dane osobowe, ma obowiązek poinformować klienta, do czego będą wykorzystane.

- Należy też podać dokładną nazwę przedsiębiorstwa, adres siedziby, by konsument mógł się skontaktować i wyjaśnić niejasności, ewentualnie zmienić swoją decyzję - podkreśla Małgorzata Kałużyńska-Jasak. - Nie wystarczy np. podać skrytkę pocztową. Jeżeli firma zamierza udostępniać dane, to musi wskazać komu, w jakim celu i zakresie, a my mamy prawo się z tym nie zgodzić. Brak regulaminu świadczy o naruszeniu ustawy, niedopełnieniu obowiązku informacyjnego, natomiast wyciąg może być wystarczający, o ile zawiera zapisy dotyczące danych klientów.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4252

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA