Delikatesy Centrum miały w 2009 roku 27,2 tys. zł sprzedaży z mkw.

www.franczyzawpolsce.pl 11 lutego 2010 14:48

Sieć, która w 2008 roku miała najwyższą średnią sprzedaż na metr kwadratowy wśród sklepów spożywczych w Polsce, w ubiegłym roku jeszcze poprawiła ten wynik - ustalił portal FranczyzawPolsce.pl.

W 2009 roku średnia roczna sprzedaż z metra kwadratowego w Delikatesach Centrum wyniosła 27,2 tys. zł wobec 26 tys. zł w roku poprzednim. Jednak nawet już ten wynik z roku 2008 pozwolił sieci uplasować się na pierwszej pozycji w badaniu przeprowadzonym przez GfK Polonia, mierzącym efektywność sprzedaży sklepów właśnie na podstawie wielkości obrotów w przeliczeniu metr kwadratowy powierzchni.

Sieć Delikatesy Centrum jest tworzona przez spółkę giełdową Eurocash, która zarządza również m.in. siecią sklepów abc oraz IGA. W ubiegłym roku liczba Delikatesów centrum zwiększyła się o ponad 80 do ok. 460. Niewykluczone, że w tym roku przyrost będzie jeszcze większy. Nowe sklepy w sieci mają jednak najczęściej nieco niższą średnią sprzedaż niż te, które działają po wspólną marką od kilku lat. Pedro Martinho, prezes Eurocah Franczyza przyznaje, że średnia roczna sprzedaż z metra kwadratowego dla sklepów działających w ramach sieci Delikatesy Centrum ponad dwa lata wyniosła w 2009 roku 28 tys. 995 zł, a więc była wyższa od średniej dla wszystkich sklepów o ok. 1,8 tys. zł.

- Eurocash to jedyna ogólnopolska firma hurtowa, która nie ma własnego detalu. My skupiamy się na dostarczaniu skutecznych rozwiązań dla naszych klientów, a nie na konkurowaniu z nimi. W przeciwieństwie do większości franczyzodawców na rynku FMCG, dla Eurocash franczyza jest głównym biznesem. Inwestujemy w ten biznes i posiadamy rozwiązania opracowane od lat i właściwą strategię na każdą fazę cyklu biznesowego - mówi portalowi FranczyzawPolsce.pl Pedro Martinho. 

Dodaje, że Eurocash w roku ubiegłym wprowadził zmiany w umowie franczyzowej, które dają franczyzobiorcom większą gwarancję co do poziomu usług ze strony Eurocash oraz bycia konkurencyjnym na rynku.

Delikatesy Centrum to sieć funkcjonująca głównie w Polsce południowej i wschodniej. Sklep, który może do niej dołączyć, powinien posiadać minimum 100 mkw. powierzchni handlowej (nie licząc zaplecza) oraz parking. Delikatesy Centrum przewidziały także możliwość dołączenia do sieci osób, które nie mają jeszcze własnego sklepu. Mają dla nich ofertę szybkiej budowy pawilonu z lekkiej konstrukcji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane