Delko będzie przejmować i rozwijać marki własne

Autor: ISB 25 sierpnia 2009 09:21

Spółka zajmująca się hurtową dystrybucją produktów drogeryjnych, Delko planuje we wrześniu debiut na GPW, poinformował agencję ISB prezes Dariusz Kawecki. Spółka chce pozyskać z pierwotnej oferty publicznej 13,5-18,0 mln zł, które w większości zostaną przeznaczone na akwizycje i konsolidację szacowanej na 3,5 mld zł branży oraz na rozwój marek własnych.

Delko zamierza zaoferować 1.500.000 akcji zwykłych na okaziciela serii C, a cena emisyjna została ustalona w przedziale 9-12 zł. Akcje zostaną zaoferowane inwestorom w dwóch transzach - dla dużych inwestorów przeznaczono 1.125.000 sztuk, a dla małych 375.000 sztuk. W efekcie na parkiet trafi 25 proc. akcji spółki. Delko oczekuje, że akcje obejmą nie tylko instytucje finansowe, ale także inne firmy z branży, zainteresowane dołączeniem do grupy. 


Spółka dokonała już pięciu akwizycji, ale w poprzednich latach wszystkie były finansowane ze środków własnych lub z kredytów. Na dziś są one jednak w większości spłacone. Do spłacenia zostało około 4,1 mln zł. Na cele akwizycyjne zostanie przeznaczone zdecydowana większość środków pozyskanych z giełdy - 10,6 mln zł. 

"Branża w jakiej funkcjonujemy jest ciągle w fazie bardzo dużego rozproszenia i w tej chwili, jako największa spółka w branży, posiadamy ok. 11%. Wiemy, że jest znaczna część podmiotów, która jest skłonna dzisiaj, w czasie kryzysu, rozmawiać o przejęciach. Jesteśmy zainteresowani firmami, które mają silną lokalną pozycję, o solidnych podstawach biznesowych, z doświadczoną kadrą, o dobrych i ugruntowanych relacjach z klientami i sprawną logistyką. - powiedział Kawecki. Delko jest zainteresowana spółkami o przeciętnych przychodach na poziomie 50 mln zł rocznie. Nie wyklucza jednak znacznie większych, lub - w wypadku bardzo atrakcyjnej oferty - także mniejszych przejęć.

Gdyby udało się zrealizować cele założone w ramach emisji to przychody spółki mogłyby, według obliczeń prezesa Kaweckiego wzrosnąć w granicach 30-40% w porównaniu do roku 2008 r. (405,6 mln zł), a udział rynkowy wzrośnie do 15-16%.

Powstała w 1994 r. spółka Delko posiada 9 marek własnych, które generują ok. 5% przychodów grupy. I na rozwój tego segmentu zaplanowano przeznaczenie ok. 1,2 mln zł z emisji.


"Będą dalsze inwestycje w ten segment, na dzisiaj np. uruchomiliśmy nową markę Tytus. Myślę, że nowych marek w tym roku już nie będziemy wprowadzać, ale w przyszłym jest to bardzo prawdopodobne. Teraz szukamy możliwości zwiększenia sprzedaży produktów własnych marek w tych kategoriach, w których ich nie posiadamy. Inwestycje planujemy przeprowadzić zarówno w rozwój własnych produktów, ale nie wykluczamy także przejąć istniejących już na rynku ciekawych marek" - zadeklarował Kawecki.
Spółka Delko miała w 2008 r. 405,6 mln zł przychodów i 6,25 mln zł zysku netto. Prognoza na 2009 r. zakłada osiągniecie 457 mln zł przychodów i 7,8 mln zł zysku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10950

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane