Delko będzie przejmować i rozwijać marki własne

Autor: ISB 25 sierpnia 2009 09:21

Spółka zajmująca się hurtową dystrybucją produktów drogeryjnych, Delko planuje we wrześniu debiut na GPW, poinformował agencję ISB prezes Dariusz Kawecki. Spółka chce pozyskać z pierwotnej oferty publicznej 13,5-18,0 mln zł, które w większości zostaną przeznaczone na akwizycje i konsolidację szacowanej na 3,5 mld zł branży oraz na rozwój marek własnych.

Delko zamierza zaoferować 1.500.000 akcji zwykłych na okaziciela serii C, a cena emisyjna została ustalona w przedziale 9-12 zł. Akcje zostaną zaoferowane inwestorom w dwóch transzach - dla dużych inwestorów przeznaczono 1.125.000 sztuk, a dla małych 375.000 sztuk. W efekcie na parkiet trafi 25 proc. akcji spółki. Delko oczekuje, że akcje obejmą nie tylko instytucje finansowe, ale także inne firmy z branży, zainteresowane dołączeniem do grupy. 


Spółka dokonała już pięciu akwizycji, ale w poprzednich latach wszystkie były finansowane ze środków własnych lub z kredytów. Na dziś są one jednak w większości spłacone. Do spłacenia zostało około 4,1 mln zł. Na cele akwizycyjne zostanie przeznaczone zdecydowana większość środków pozyskanych z giełdy - 10,6 mln zł. 

Przeczytaj także:

"Branża w jakiej funkcjonujemy jest ciągle w fazie bardzo dużego rozproszenia i w tej chwili, jako największa spółka w branży, posiadamy ok. 11%. Wiemy, że jest znaczna część podmiotów, która jest skłonna dzisiaj, w czasie kryzysu, rozmawiać o przejęciach. Jesteśmy zainteresowani firmami, które mają silną lokalną pozycję, o solidnych podstawach biznesowych, z doświadczoną kadrą, o dobrych i ugruntowanych relacjach z klientami i sprawną logistyką. - powiedział Kawecki. Delko jest zainteresowana spółkami o przeciętnych przychodach na poziomie 50 mln zł rocznie. Nie wyklucza jednak znacznie większych, lub - w wypadku bardzo atrakcyjnej oferty - także mniejszych przejęć.

Gdyby udało się zrealizować cele założone w ramach emisji to przychody spółki mogłyby, według obliczeń prezesa Kaweckiego wzrosnąć w granicach 30-40% w porównaniu do roku 2008 r. (405,6 mln zł), a udział rynkowy wzrośnie do 15-16%.

Powstała w 1994 r. spółka Delko posiada 9 marek własnych, które generują ok. 5% przychodów grupy. I na rozwój tego segmentu zaplanowano przeznaczenie ok. 1,2 mln zł z emisji.


"Będą dalsze inwestycje w ten segment, na dzisiaj np. uruchomiliśmy nową markę Tytus. Myślę, że nowych marek w tym roku już nie będziemy wprowadzać, ale w przyszłym jest to bardzo prawdopodobne. Teraz szukamy możliwości zwiększenia sprzedaży produktów własnych marek w tych kategoriach, w których ich nie posiadamy. Inwestycje planujemy przeprowadzić zarówno w rozwój własnych produktów, ale nie wykluczamy także przejąć istniejących już na rynku ciekawych marek" - zadeklarował Kawecki.
Spółka Delko miała w 2008 r. 405,6 mln zł przychodów i 6,25 mln zł zysku netto. Prognoza na 2009 r. zakłada osiągniecie 457 mln zł przychodów i 7,8 mln zł zysku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8226

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.