REKLAMA
REKLAMA

Dla kupujących najważniejsza jest cena

Autor: Rzeczpospolita 23 marca 2009 09:19

Dla Polaków liczy się cena. Jedynie 5 proc. z nas zwraca uwagę, czy produkt pochodzi z Polski, i dlatego go kupuje - czytamy w Rzeczpospolitej. Jak wynika z badań TNS OBOP, doskonale znamy rodzime produkty i 77 proc. Polaków może podać przynajmniej jeden godny polecenia za granicą.

REKLAMA

Jednak deklaracje nie przekładają się na decyzje w sklepach. Jedynie 5 proc. kupujących świadomie wybiera polskie produkty.
- W krajach Europy Zachodniej wskaźnik oscyluje wokół 20 proc. Zwłaszcza we Francji, Irlandii czy Niemczech patriotyzm zakupowy jest bardzo silny - zaznacza „Rz" Andrzej Olszewski, dyrektor zarządzający TNS OBOP.

- Za polskimi produktami ciągle stoją doświadczenia z PRL i przekonanie o ich niskiej jakości, przez co mają być gorsze od zachodnich - mówi prof. Edmund Wnuk-Lipiński, rektor Collegium Civitas. Mimo to z wielu marek jesteśmy dumni, choć z ich polskością są pewne problemy.

Rankingi najbardziej uznanych niemal zawsze otwiera E. Wedel, należący od dziesięciu lat do brytyjskiego Cadbury. Podobnie wygląda sprawa z markami piwa, jak Żywiec czy Tyskie, należącymi do globalnych koncernów. Eksperci zwracają uwagę, że na liście najbardziej znanych marek pojawiły się firmy działające na rynku bardzo długo, jak Zelmer czy Hortex, i z krótszym rodowodem, np. dr Irena Eris czy Bakoma.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13025

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA