Dobra ekspozycja powinna wywoływać efekt obfitości

Autor: Marcin Złoch, dlahandlu.pl 21 grudnia 2009 09:41

- Większość klientów sklepów to wzrokowcy, którzy większość decyzji zakupowych podejmują w sklepie - twierdzi Mariusz Ciesielczyk z firmy Jutrzenka. Dlatego ważne jest wykorzystywanie zasad komunikacji z klientem przy pomocy odpowiednio dobranej i skonstruowanej ekspozycji. - Efektowna komunikacja z klientem wywołuje pozytywne emocje, pomaga znaleźć produkt na półce, ułatwia dokonanie zakupu, motywuje do większych zakupów - wylicza Mariusz Ciesielczyk.

Formami komunikacji z klientami najczęściej wykorzystywanymi przez właścicieli sklepów to materiały POS, czyli plakaty, wobblery, monitory LCD.

W sklepach uwagę kupujących przyciągają też gazetki promocyjne, dodatkowe ekspozycje, degustacje produktów, loterie i konkursy, a także akcje
lojalnościowe. Bardzo ważna jest estetyka i czytelne oznakowanie produktów. - Ekspozycja impulsowa powinna wywoływać efekt obfitości, produkty powinny być dobrze widoczne i dostępne na wyciągniecie ręki - przekonuje Mariusz Ciesielczyk.

Produkty, które klienci mają kupować na zasadzie impulsu powinny być zróżnicowane. Nie powinny należeć do jednej kategorii, a raczej powinny
uzupełniać główny asortyment półki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane