Dobre lokalizacje w Warszawie nadal trzymają swoje ceny

Autor: dla handlu.pl 2 czerwca 2009 09:09

Dobre lokalizacje w Warszawie nadal trzymają swoje ceny

Kryzys w branży nieruchomości nie zmienił wysokości czynszów, jakie muszą ponosić właściciele sklepów spożywczych w stolicy. - Zauważamy nawet pewną tendencję, że czynsze lekko rosną, a nie spadają - mówi Gerard Marciniak, dyrektor ds. marketingu w sieci franczyowej FJ. Jego zdaniem wiąże się to z chęcią właścicieli do przerzucenia większych kosztów obsługi kredytu na wynajmujących.

Właściciele nieruchomości, którzy nabyli je w celach zarobkowych, a teraz muszą płacić wyższe odsetki do kredytu chcą, by ich zobowiązania zapłacił wynajmujący. - Moim zdaniem ta tendencja jest jednak krótkotrwała, bo sklepy spożywcze nie mogą sobie pozwolić na płacenie wyższych czynszów, bo ich obroty nie rosną, a wręcz spadają - dodaje Gerard Marciniak.

Dodatkowo sklepy spożywcze muszą często walczyć o lokalizację z bankami, wchodzącymi na rynek, czy innymi instytucjami finansowymi, a na to nie mogą sobie zupełnie pozwolić. Dlatego w wielu miejscach Warszawy tworzą się wyspy banków. Na pl. Wilsona w Warszawie właściciel zrezygnował z prowadzenia sklepu Lukullus, bo miasto zaproponowało mu trzykrotną podwyżkę czynszu, na jaką zgodził się jeden z banków. Dlatego, w tym miejscu sklep Lukullus już nie działa. - Aby sklep mógł się utrzymać przy stawce czynszu ok. 100 zł za mkw. musi mieć co najmniej 200 tys. zł obrotu miesięcznie. Co jest bardzo ambitnym planem. Aby zarobić na sam czynsz przy 100 metrowym sklepie trzeba wydać 10 tys. zł, oprócz tego zatrudnienie pracowników, opłaty za prąd, gaz, śmieci. Wszystkie te wydatki trzeba pokryć z 20 proc. marży sklepu. A wypadałoby jeszcze coś zarobić - mówi Gerard Marciniak. Dlatego wybór dobrej lokalizacji z niską stawką czynszu jest bardzo często dla sklepu podstawową kwestią.

FJ Marketing Concept, właściciel sieci sklepów spożywczych FJ na zasadach umowy franczyzowej współpracuje z ponad 300 sklepami spożywczymi z Warszawy i okolic. W ciągu I półrocza 2009 roku do sieci dołączyło ok. 40 sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8226

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.