Dobre lokalizacje w Warszawie nadal trzymają swoje ceny

Autor: dla handlu.pl 2 czerwca 2009 09:09

Dobre lokalizacje w Warszawie nadal trzymają swoje ceny

Kryzys w branży nieruchomości nie zmienił wysokości czynszów, jakie muszą ponosić właściciele sklepów spożywczych w stolicy. - Zauważamy nawet pewną tendencję, że czynsze lekko rosną, a nie spadają - mówi Gerard Marciniak, dyrektor ds. marketingu w sieci franczyowej FJ. Jego zdaniem wiąże się to z chęcią właścicieli do przerzucenia większych kosztów obsługi kredytu na wynajmujących.

Właściciele nieruchomości, którzy nabyli je w celach zarobkowych, a teraz muszą płacić wyższe odsetki do kredytu chcą, by ich zobowiązania zapłacił wynajmujący. - Moim zdaniem ta tendencja jest jednak krótkotrwała, bo sklepy spożywcze nie mogą sobie pozwolić na płacenie wyższych czynszów, bo ich obroty nie rosną, a wręcz spadają - dodaje Gerard Marciniak.

Dodatkowo sklepy spożywcze muszą często walczyć o lokalizację z bankami, wchodzącymi na rynek, czy innymi instytucjami finansowymi, a na to nie mogą sobie zupełnie pozwolić. Dlatego w wielu miejscach Warszawy tworzą się wyspy banków. Na pl. Wilsona w Warszawie właściciel zrezygnował z prowadzenia sklepu Lukullus, bo miasto zaproponowało mu trzykrotną podwyżkę czynszu, na jaką zgodził się jeden z banków. Dlatego, w tym miejscu sklep Lukullus już nie działa. - Aby sklep mógł się utrzymać przy stawce czynszu ok. 100 zł za mkw. musi mieć co najmniej 200 tys. zł obrotu miesięcznie. Co jest bardzo ambitnym planem. Aby zarobić na sam czynsz przy 100 metrowym sklepie trzeba wydać 10 tys. zł, oprócz tego zatrudnienie pracowników, opłaty za prąd, gaz, śmieci. Wszystkie te wydatki trzeba pokryć z 20 proc. marży sklepu. A wypadałoby jeszcze coś zarobić - mówi Gerard Marciniak. Dlatego wybór dobrej lokalizacji z niską stawką czynszu jest bardzo często dla sklepu podstawową kwestią.

FJ Marketing Concept, właściciel sieci sklepów spożywczych FJ na zasadach umowy franczyzowej współpracuje z ponad 300 sklepami spożywczymi z Warszawy i okolic. W ciągu I półrocza 2009 roku do sieci dołączyło ok. 40 sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    7,90

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane