REKLAMA
REKLAMA

Dobre stoisko prasowe zarobi nawet kilka tysięcy złotych

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 12 października 2009 09:06

Dobre stoisko prasowe zarobi nawet kilka tysięcy złotych

Zdaniem fachowców ze sprzedaży prasy placówka handlowa może osiągać przychód kilku tys. zł miesięcznie. To zysk warty zainteresowania, zwłaszcza, że utworzenie stoiska z prasą nie wymaga właściwie żadnych nakładów ze strony właściciela sklepu.

REKLAMA


Gazety są, bowiem przekazywane przez dystrybutorów w komis. Oznacza to, że rozliczenie za towar następuje dopiero po jego sprzedaży. Nie trzeba tez martwic się o tzw. przeterminowaną prasę, bo jej odbiór i przekazanie do wydawcy również bierze na siebie dostawca. Od niego tez można pozyskać regały do ekspozycji gazet. - Ekspozytory prasowe, dostosowane do wielkości i aranżacji wnętrza, dostarczane są bezpłatnie, pod warunkiem podpisania umowy terminowej. Są to albo druciane stojaki, albo stoiska patronackie. Rodzaj regałów zależy od formatu sklepu, jego powierzchni, aranżacji wnętrza oraz osiąganych lub planowanych obrotów - mówią w firmie Norco, zajmującej się wyposażeniem sklepów. - Aby stoisko z prasą przynosiło dochód, ekspozycja musi być różnorodna, czytelna oraz widoczna dla klientów. Najlepsza lokalizacja to strefa kasy lub wejście do sklepu - dodają przedstawiciele Norco.
Przed podpisaniem umowy z dystrybutorem warto jednak dokładnie przeanalizować warunki współpracy. Wielu dostawców kusi bowiem handlowców wysokimi zyskami ze sprzedaży zakupionych od nich produktów, nie gwarantując jednak pełnej oferty dostępnej na rynku prasy, co może przełożyć się na mało atrakcyjną ekspozycję, a w efekcie na niewielki zysk. Bywa też, że lokalni dystrybutorzy nie zawsze przestrzegają terminowości dostaw. Warto podkreślić, że na rynku prasy umowy na dostawę towaru zawierane są tylko na wyłączność. Po nawiązaniu współpracy z jednym dystrybutorem, nie ma, więc możliwości podpisania umowy z innym, który mógłby uzupełnić ofertę. Trzeba, więc czekać do zakończenia umowy, która jest zawierana najczęściej na czas określony.
Marża na rynku prasowym waha się od piętnastu do dwudziestu kilku procent. Jak uważają specjaliści, nie ma uniwersalnej recepty na to, co powinna zawierać prasowa oferta sklepu. Jest to sprawa bardzo indywidualna, a zawartość ekspozycji powinna być uzależniona od lokalizacji i wielkości placówki. Najczęściej jednak w sklepach spożywczych największą popularnością cieszą się kolorowe miesięczniki i tygodniki o tematyce kobiecej i społeczno - politycznej. Potwierdzają to sklepikarze. - Największą grupę naszych klientów stanowią kobiety w średnim wieku, toteż ofertę prasy staraliśmy się skonstruować głównie z myślą o nich. Stąd wiele tytułów skierowanych do kobiet. Warto także pamiętać o prasie dziecięcej, gdyż matki często odwiedzają nas ze sowimi pociechami - radzi właściciel sklepu spożywczo-przemysłowego zlokalizowanego przy jednej ze stacji warszawskiego metra. Jego zdaniem nie warto z kolei przeinwestowywać w sprzedaż dzienników. - Tutaj raczej nie ma szans na rywalizację z kioskami i salonikami prasowymi więc w ofercie powinno znaleźć się tylko co najwyżej kilka największych tytułów - dodaje nasz rozmówca.
Zdaniem ekspertów z firmy Norco przy konstruowaniu oferty warto skorzystać z porady fachowców. - Wówczas będziemy mieli pewność, że zawartość naszej ekspozycji jest poparta analizami rynkowymi, a nie opiera się jedynie na intuicji. Ponadto istnieje wiele przykładów na to, że sprzedaż prasy wzrosła średnio nawet o 30 proc. po tym jak właściciele sklepów przekazali to zadanie w ręce specjalistów - zauważają przedstawiciele firmy.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA