Dobry wybór lokalizacji sklepu to jak wygrana w loterii

Autor: dla handlu.pl 8 czerwca 2009 12:10

Każdy z właścicieli pytany o rozwój sieci, zasłania się zazwyczaj odpowiedzią, o ile uda się znaleźć dobrą lokalizację. Okazuje się, bowiem, że ten najważniejszy czynnik, by odnieść sukces w handlu, bardzo trudno spełnić.

Problem z wyborem lokalizacji mają zarówno wielkie sieci, średnie delikatesy, jak i małe sklepy specjalistyczne. Zdaniem specjalistów, aby podjąć decyzję o wyborze lokalizacji trzeba wziąć pod uwagę bardzo wiele czynników: ilość osób mieszkających, lub przechodzących w promeniu 500 m od sklepu, ale także wiek i dochody potencjalnych klientów, usytuowanie konkurencji w pobliżu sklepu, warunki najmu powierzchni.

- Okazuje się jednak, że każda z tych doskonale wyliczonych danych może przestać mieć znaczenie, jeżeli nie zagra choć jeden element. Zdarza się, że osiedle mieszkaniowe, które miało być otwarte zostanie ogrodzone i już diametralnie zmniejsza się liczba potencjalnych klientów. Bywa także, że w okolicy wyrasta kolejny konkurent. Czasami wystarczy, że zmnieni się układ dróg, bo trwa remont i sklep notuje nieprzewidywalny spadek zysków - opowiada Gerard Marciniak z sieci sklepów FJ.

Okazuje się, że podobne wrażenia ma większość handlowców. - Bardzo trudno znaleźć dobrą lokalizację. Pomimo, że robimy bardzo dużo badań wstępnych, rzadko jakiś punkt spełnia wszystkie nasze wymagania - mówi Bożena Kordykiewicz, dyrektor handlowy sieci piekarni Asprod.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane