Dobrze oświetlony i wyeksponowany towar sprzedaje się lepiej

Autor: dlahandlu.pl 6 kwietnia 2010 08:51

Światło w sklepach spełnia bardzo ważną rolę nie tylko w aspekcie dekoracyjnym, podkreślając stylistykę i atmosferę wnętrz, ale również w wymiarze funkcjonalnym. Zdaniem Magdaleny Bogusz, marketing managera w firmie Osram, dobór światła powinien w sklepie być dokonywany już na etapie projektowania, urządzania. Aby oświetlenie spełniało swoją funkcję, powinno mieć, odpowiednio dobrane natężenie.

Przedstawicielka firmy Osram podkreśla, że towar dobrze oświetlony i wyeksponowany sprzedaje się lepiej. Światło pomaga podkreślić zalety towarów - ich barwy są bardziej naturalne. Niestety w wielu sklepach wciąż używa się świetlówek niskiej jakości - tańszych, lecz powodujących, że klienci czują się zmęczeni, a towar wygląda mało atrakcyjnie, jest "wyprany" z kolorów.

 

Dobór źródeł światła zależy od wielu czynników. - Po pierwsze od aranżacji sklepu: jego wielkości, sposobu "umeblowania" oraz roli jakie ma spełniać. Możliwości doboru oświetlenia do sklepów są ogromne począwszy od ogólnego, przez dekoracyjne, akcentujące, po specjalistyczne np. do lad chłodniczych. Drugą ważną rzeczą jaką powinniśmy brać pod uwagę to cele, jakie sobie stawiamy. Możemy postawić na energooszczędność. Tutaj również możliwość wyboru jest szeroka: świetlówki, halogeny, lampy LED oraz całe systemy
oświetleniowych. Przy wykorzystaniu tych rozwiązań dobór źródeł światła jest nastawiony na optymalizację zużycia energii elektrycznej. W obiektach o dużej powierzchni, wysokim suficie najlepiej sprawdzają się lampy metalohalogenkowe lub świetlówki liniowe, natomiast w mniejszych doskonale sprawdzą się żarówki halogenowe - wyjaśnia Magdalena Bogusz.



WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane