Dobrze oświetlony i wyeksponowany towar sprzedaje się lepiej
Światło w sklepach spełnia bardzo ważną rolę nie tylko w aspekcie dekoracyjnym, podkreślając stylistykę i atmosferę wnętrz, ale również w wymiarze funkcjonalnym. Zdaniem Magdaleny Bogusz, marketing managera w firmie Osram, dobór światła powinien w sklepie być dokonywany już na etapie projektowania, urządzania. Aby oświetlenie spełniało swoją funkcję, powinno mieć, odpowiednio dobrane natężenie.
Przedstawicielka firmy Osram podkreśla, że towar dobrze oświetlony i wyeksponowany sprzedaje się lepiej. Światło pomaga podkreślić zalety towarów - ich barwy są bardziej naturalne. Niestety w wielu sklepach wciąż używa się świetlówek niskiej jakości - tańszych, lecz powodujących, że klienci czują się zmęczeni, a towar wygląda mało atrakcyjnie, jest "wyprany" z kolorów.
Dobór źródeł światła zależy od wielu czynników. - Po pierwsze od aranżacji sklepu: jego wielkości, sposobu "umeblowania" oraz roli jakie ma spełniać. Możliwości doboru oświetlenia do sklepów są ogromne począwszy od ogólnego, przez dekoracyjne, akcentujące, po specjalistyczne np. do lad chłodniczych. Drugą ważną rzeczą jaką powinniśmy brać pod uwagę to cele, jakie sobie stawiamy. Możemy postawić na energooszczędność. Tutaj również możliwość wyboru jest szeroka: świetlówki, halogeny, lampy LED oraz całe systemy
oświetleniowych. Przy wykorzystaniu tych rozwiązań dobór źródeł światła jest nastawiony na optymalizację zużycia energii elektrycznej. W obiektach o dużej powierzchni, wysokim suficie najlepiej sprawdzają się lampy metalohalogenkowe lub świetlówki liniowe, natomiast w mniejszych doskonale sprawdzą się żarówki halogenowe - wyjaśnia Magdalena Bogusz.

WYBRANE DLA CIEBIE
- 21:27 TCC: 47 proc. konsumentów oczekuje, że sklep będzie inspirował jak gotować...
- 17:44 Sony pracuje nad inteligentnym robotem-kucharzem
- 17:31 Przychody Poczty Polskiej wzrosły o 10 proc. po kilku latach spadków
- 17:30 JD.com chce otwierać w Chinach 1000 sklepów... dziennie
- 15:36 Koszyk cen: Zakupy w sklepach franczyzowych o ok. 100 zł droższe niż te w...
- 15:36 Amazon wprowadza nową usługę, która ma uprościć międzynarodowe zakupy
- 15:22 JLL: Co czwarte centrum handlowe w Polsce przeszło rozbudowę
- 15:06 Jantoń buduje na rynku nową kategorię - hard lemoniade
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
I kwartał w handlu – nowe przepisy oraz potyczka o pracowników i z pracownikami
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Leroy Merlin z kampanią wizerunkową skierowaną do przyszłych pracowników
- 3 Media Expert w Pasażu Tesco w Krakowie
- 4 Paweł Musiał w zarządzie Eurocashu. Odpowie za biznes detaliczny
- 5 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 6 Lidl wprowadza "ciche godziny"
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »SZUKAJ PRZETARGÓW
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Bielany (Stare Bielany), Podleśna, 25.60 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Praga Południe (Gocławek), 55.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Ksawerów), Puławska, 43.46 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa, Pięciolinii, 85.00 m², sprzedam mieszkanie