Dynamicznie wzrasta liczba przedsiębiorców, zmieniających dostawcę energii
Z monitoringu prowadzonego przez Urząd Regulacji Energetyki wynika, że do końca grudnia 2009 roku sprzedawcę energii zmieniło 1600 przedsiębiorców. Wszystkich odbiorców biznesowych odbiorców energii elektrycznej jest w Polsce ok. 2,5 mln.
- Obserwowany jest ogromny wzrost procentowy zmian dostawców. Do końca 2008 roku, od momentu uzyskania takiej możliwości (w zależności od rodzaju odbiorcy uzyskiwali możliwość zmiany sprzedawcy od 2001 do 2004 roku) sprzedawcę energii zmieniło tylko 85 podmiotów. Natomiast w samym tylko 2009 roku sprzedawcę energii zmieniło aż 1515 odbiorców - informuje Agnieszka Głośniewska z Urzędu Regulacji Energetyki.
Nowelizacja ustawy prawo energetyczne w części dotyczącej zmiany sprzedawcy energii nie wprowadza zasadniczych zmian w procedurze.
- Ustawa nakłada na sprzedawców energii obowiązek publikowania ofert sprzedaży, dopuszcza jako maksymalny okres wypowiedzenia umowy (sprzedaży bądź umowy kompleksowej) okres 2 miesięczny oraz nakłada na operatorów systemów dystrybucyjnych (OSD) obowiązek publikacji wzorców umów oraz obowiązek publikacji list zawartych przez OSD ze sprzedawcami energii tzw. generalnych umów dystrybucji - informuje Agnieszka Głośniewska.

WYBRANE DLA CIEBIE
- Pt 18:35 22 kwietnia to kolejna niedziela z zakazem handlu
- Pt 18:07 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- Pt 18:00 Auchan Supermarket ruszył na warszawskiej Białołęce (galeria)
- Pt 16:56 GUS: Niższy wskaźnik koniunktury gospodarczej dla handlu detalicznego
- Pt 16:51 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- Pt 16:23 Lidl też sprzedaje produkty bez VAT
- Pt 15:46 Analitycy spodziewają się dwucyfrowych wzrostów sprzedaży LPP i CCC
- Pt 15:33 Gama kusi niezależnych przedsiębiorców. Kolejny sklep dołącza do sieci
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Leroy Merlin z kampanią wizerunkową skierowaną do przyszłych pracowników
- 3 Paweł Musiał w zarządzie Eurocashu. Odpowie za biznes detaliczny
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 6 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej