Działalność charytatywna ociepla wizerunek sklepu

Autor: dlahandlu.pl 19 października 2009 09:19

Duże sieci handlowe w ramach działalności marketingowej często stawiają na aktywność w dziedzinie charytatywnej. Przykładem może być współpraca Warszawskiej Spółdzielni Spożywców Śródmieście z Fundacją Polsat, która obejmuje dwa programy społeczne.

Pierwsza akcja, organizowana wspólnie z firmą Procter & Gamble, to XI edycja "Podaruj Dzieciom Słońce". W Spółdzielczych Domach Handlowych, sklepach przemysłowych oraz wybranych sklepach spożywczych spółdzielni, z produktów biorących udział w akcji utworzono specjalne wystawki oznaczone materiałami reklamowymi, pozyskanymi od organizatorów. Drugą akcją jest VII edycja programu społecznego "Podziel się Posiłkiem" - wspólna inicjatywa Fundacji Polsat, firmy Danone oraz Federacji Polskich Banków Żywności. Produkty biorące udział w akcji zostały specjalnie oznaczone przez przedstawicieli firmy Danone we wszystkich placówkach spożywczych spółdzielni.
Coraz częściej na dobroczynność stawiają również samodzielne sklepy. Przykładem może być jeden z samoobsługowych sklepów na warszawskim Mokotowie. - Od kilku lat kilka razy w roku angażujemy się w pomoc dla zaprzyjaźnionego domu dziecka - mówi właściciel obiektu. Oprócz przekazywania żywności, czy słodyczy sklep organizuje również wśród swoich klientów akcje zbierania zabawek oraz przedmiotów pierwszej potrzeby dla tej placówki. - O ile stali klienci naszego sklepu doskonale wiedzą o naszej działalności dobroczynnej i zawsze możemy liczyć na ich wsparcie to z każdą kolejną akcją widać, że bierze w niej udział sporo nowych osób. Być może jest to efekt tego, że akcja jest promowana na naszych gazetkach promocyjnych - mówi z dumą właściciel placówki.
Niechętnie wypowiada się za to o marketingowych zaletach udziału w tego typu inicjatywach. - Nigdy nie było moim celem wzbogacanie się przy pomocy tego typu akcji. Podopiecznych domu dziecka wspieraliśmy z żoną jeszcze zanim zdecydowałem się na uruchomienie sklepu - zapewnia. Przyznaje jednak, że organizowanie takich akcji pozytywnie wpływa na wizerunek sklepu. - Klienci, którzy odwiedzają nas po to aby przekazać coś dla dzieci zazwyczaj wpadają do nas i później mniej lub bardziej regularnie - przyznaje nasz rozmówca. - Oczywiście działalność charytatywna to nie wszystko. Niezbędne jest codzienne wychodzenie naprzeciw potrzebom klientów, bo tylko dzięki temu można myśleć o sukcesie w handlu - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,81

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7836

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556184

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.