Dzięki zmianie w dyskont Tesco chce zyskać 0,5 proc. udziału w rynku handlu FMCG

Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl 10 marca 2009 14:41

Dzięki zmianie w dyskont Tesco chce zyskać 0,5 proc. udziału w rynku handlu FMCG

Sieć Tesco planuje wprowadzenie ok. 1000 produktów w 40 kategoriach pod marką własną. Brytyjska sieć rzuca wyzwanie dyskontom. Chce się ścigać pod względem poziomu cen z największymi sieciami, takimi jak Lidl czy Biedronka.

Dzięki przyjętej strategii Tesco chce zdobyć w ciągu kilkunastu miesięcy dodatkowe 0,5 proc. udziału w rynku handlu FMCG (żywność, produkty chemiczne, kosmetyki). - Sądzimy, że odbierzemy rynek nie tylko sieciom dyskontowym, ale przede wszystkim naszej bezpośredniej konkurencji czyli hipermarketom - mówi Anna Matlak, dyrektor marketingu Tesco Polska.

Obecnie na polskim rynku niepodzielnie panuje Biedronka z ok. 9 proc. udziałem w rynku, drugie miejsce ze stratą 4 proc. zajmuje Tesco, na trzecim miejscu jest Carrefour, a następnie Lidl oraz Real. Trzy największe sieci detaliczne w Polsce mają obecnie niecałe 20 proc. rynku, gdy np. w Danii, Szwecji czy Finlandii jest to 80-90 proc., a u naszych południowych sąsiadów czyli Czechach i Słowacji ok. 50 proc.

W 2009 r. w ramach kampanii "Dyskontowe ceny w Tesco" sieć planuje wprowadzić do swoich sklepów, ok. 1000 marek własnych w 40 kategoriach produktowych. - W pierwszej fazie pojawi się 700 artykułów, w drugiej fazie chcemy systematycznie, w ciągu kilku miesięcy wprowadzić dodatkowe 300 produktów sieciowych - wyjaśnia Anna Matlak.

Nowe marki mają być pozycjonowane w segmencie jakościowym i cenowym, który będzie oscylował pomiędzy markami Tesco Value a Tesco Standard. - Proponowane marki mają być odpowiednikami dla wyrobów markowych, muszą więc mieć odpowiednio wysoką jakość i relatywnie niska cenę - tłumaczy przedstawicielka Tesco.

Wśród nowych produktów znalazła się zarówno żywność (m.in. nabiał, słodycze, przekąski, ryby, kawa i herbata, wody i napoje, mąka, makaron, kasza, wędliny), jak i kosmetyki oraz chemia gospodarcza (np. proszki do prania, płyny do płukania, mydło w płynie, itp.), czyli produkty codziennego użytku.

Nowe marki w dyskontowych cenach dostępne będą we wszystkich formatach sklepów Tesco w Polsce. Pełną gamę ponad 700 nowych produktów, będzie można kupić w 53 hipermarketach Tesco na 323 działających obecnie sklepów. W pozostałych formatach, w tym także i w Savii, będzie można je kupić w mniejszym asortymencie.

Z przeprowadzanych przez sieć Tesco badań nastrojów konsumenckich coraz bardziej widać negatywny trend. Mimo iż nastroje Polaków są nadal lepsze niż mieszkańców innych państw Europy Zachodniej, to z miesiąca na miesiąc rośnie liczba osób obawiających się skutków nadchodzącego kryzysu. Polacy obawiają się przede wszystkim wzrostu kosztów utrzymania, utraty pracy i oszczędności. Deklarują też, że będą mniej wydawać i dokładnie rozważać każde zakupy.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,98

  • Śr

    2,85

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7891

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558649

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.