REKLAMA
REKLAMA

Dzięki zmianie w dyskont Tesco chce zyskać 0,5 proc. udziału w rynku handlu FMCG

Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl 10 marca 2009 14:41

Dzięki zmianie w dyskont Tesco chce zyskać 0,5 proc. udziału w rynku handlu FMCG

Sieć Tesco planuje wprowadzenie ok. 1000 produktów w 40 kategoriach pod marką własną. Brytyjska sieć rzuca wyzwanie dyskontom. Chce się ścigać pod względem poziomu cen z największymi sieciami, takimi jak Lidl czy Biedronka.

REKLAMA
Dzięki przyjętej strategii Tesco chce zdobyć w ciągu kilkunastu miesięcy dodatkowe 0,5 proc. udziału w rynku handlu FMCG (żywność, produkty chemiczne, kosmetyki). - Sądzimy, że odbierzemy rynek nie tylko sieciom dyskontowym, ale przede wszystkim naszej bezpośredniej konkurencji czyli hipermarketom - mówi Anna Matlak, dyrektor marketingu Tesco Polska.

Obecnie na polskim rynku niepodzielnie panuje Biedronka z ok. 9 proc. udziałem w rynku, drugie miejsce ze stratą 4 proc. zajmuje Tesco, na trzecim miejscu jest Carrefour, a następnie Lidl oraz Real. Trzy największe sieci detaliczne w Polsce mają obecnie niecałe 20 proc. rynku, gdy np. w Danii, Szwecji czy Finlandii jest to 80-90 proc., a u naszych południowych sąsiadów czyli Czechach i Słowacji ok. 50 proc.

W 2009 r. w ramach kampanii "Dyskontowe ceny w Tesco" sieć planuje wprowadzić do swoich sklepów, ok. 1000 marek własnych w 40 kategoriach produktowych. - W pierwszej fazie pojawi się 700 artykułów, w drugiej fazie chcemy systematycznie, w ciągu kilku miesięcy wprowadzić dodatkowe 300 produktów sieciowych - wyjaśnia Anna Matlak.

Nowe marki mają być pozycjonowane w segmencie jakościowym i cenowym, który będzie oscylował pomiędzy markami Tesco Value a Tesco Standard. - Proponowane marki mają być odpowiednikami dla wyrobów markowych, muszą więc mieć odpowiednio wysoką jakość i relatywnie niska cenę - tłumaczy przedstawicielka Tesco.

Wśród nowych produktów znalazła się zarówno żywność (m.in. nabiał, słodycze, przekąski, ryby, kawa i herbata, wody i napoje, mąka, makaron, kasza, wędliny), jak i kosmetyki oraz chemia gospodarcza (np. proszki do prania, płyny do płukania, mydło w płynie, itp.), czyli produkty codziennego użytku.

Nowe marki w dyskontowych cenach dostępne będą we wszystkich formatach sklepów Tesco w Polsce. Pełną gamę ponad 700 nowych produktów, będzie można kupić w 53 hipermarketach Tesco na 323 działających obecnie sklepów. W pozostałych formatach, w tym także i w Savii, będzie można je kupić w mniejszym asortymencie.

Z przeprowadzanych przez sieć Tesco badań nastrojów konsumenckich coraz bardziej widać negatywny trend. Mimo iż nastroje Polaków są nadal lepsze niż mieszkańców innych państw Europy Zachodniej, to z miesiąca na miesiąc rośnie liczba osób obawiających się skutków nadchodzącego kryzysu. Polacy obawiają się przede wszystkim wzrostu kosztów utrzymania, utraty pracy i oszczędności. Deklarują też, że będą mniej wydawać i dokładnie rozważać każde zakupy.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13616

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA