REKLAMA
REKLAMA

E- merchandising - kuszenie klienta w sklepie internetowym

Autor: dlahandlu.pl 16 listopada 2009 12:04

E- merchandising - kuszenie klienta w sklepie internetowym

Zakupy w internetowym sklepie spożywczym są bardzo mocno powtarzalne - to z jednej strony zaleta, ale również ograniczenie. Ciężko przekonać klienta, aby spróbował czegoś nowego. Trzeba wciąż wymyślać nowe sposoby na to, aby „podsunąć" nowe pomysły na zakupy - mówi Grzegorz Bielecki, wiceprezes A.pl.

REKLAMA

- Na podstawie indywidualnej historii zakupowej próbujemy zaproponować klientom A.pl to, czego oczekują. Specjalny algorytm analizuje dotychczasowe wybory klienta (np. jego historię zakupową). Na podstawie tych danych działa wyszukiwarka i wyświetlane są produkty w kategoriach i podkategoriach. To oznacza, że każdy klient ma prezentowaną inną treść, zgodną ze swoim profilem zakupowym- dodaje Bielecki.

Według takiego schematu przygotowywane są również spersonalizowane mailingi produktowe. Opierają się na zasadzie przesyłania klientowi specjalnie wyselekcjonowanych informacji, przygotowanych w oparciu o jego wcześniejsze wybory zakupowe. 

W sklepie internetowym mechanizmy te pełnią w pewnym sensie rolę ekspedientki, która dzięki znajomości indywidualnych preferencji zakupowych, potrafiła doradzić, zaproponować i wskazać produkt, który zainteresuje klienta.  Ostatnio wdrożonym pomysłem jest tzw. mail po zakupie. Klient składa zamówienie i w tym samym momencie dostaje maila z propozycją dobranych dla niego produktów. Przez 30 minut może dorzucić wybrane produkty do zamówienia z rabatem - mówi Jakub Milewski, koordynator e - commerce w A.pl
Rolę gazetki promocyjnej pełni natomiast mailing. Zadanie układania towarów na półkach przejmuje na siebie z kolei algorytm wyświetlający produkty w kategoriach. Zakupy impulsowe realizowane są przez specjalną zakładkę na ekranie finalizacji zamówienia i przez specjalnie dobrane mailingi. 

 66% polskich internautów deklaruje, że chociaż raz zrobiło zakupy w sklepie internetowym. W 2008 roku rynek e-commerce wart był 11 mld złotych.

A.pl to sklep internetowy funkcjonujący od roku 2007. W grudniu 2008 roku zmienił swój profil na delikatesy internetowe, oferujące ponad 12 tysięcy produktów skierowanych do szerokiego grona klientów. Są to m.in.: produkty spożywcze, akcesoria biurowe, artykuły zoologiczne i AGD.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12735

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA