REKLAMA
REKLAMA

Ekologiczna torba z nadrukiem stanowi dobrą reklamę sklepu

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 19 sierpnia 2009 09:08

Ekologiczna torba z nadrukiem stanowi dobrą reklamę sklepu

Osoby robiące zakupy w małych klepach spożywczych coraz częściej interesują się możliwością zakupu toreb ekologicznych zamiast tradycyjnych „foliówek". - Bawełniane torby na zakupy wprowadziliśmy do sprzedaży już ponad rok temu, jednak dopiero w ostatnich kilku miesiącach zaczęły one cieszyć się rosnącym zainteresowaniem ze strony klientów naszego sklepu - powiedziała nam Anna Jaworska, właścicielka jednego z osiedlowych sklepów spożywczych w stolicy.

REKLAMA

Jej zdaniem spora w tym zasługa coraz liczniejszych kampanii na rzecz ekologii w handlu. - Muszę przyznać, że dużą rolę w upowszechnianiu takich rozwiązań odegrały duże sieci handlowe, które spopularyzowały torby wielokrotnego użytku poprzez wycofywanie toreb foliowych z użytku lub wprowadzanie opłat za ich wydawanie. My na taki krok się nie zdecydowaliśmy ze względu na przyzwyczajenia wielu naszych klientów, niemniej spora część z nich przestawiła się na torby z naturalnych materiałów - przyznaje nasza rozmówczyni.


Na rynku działa obecnie wiele firm oferujących ekologiczne torby. Większość z nich umożliwia dostosowanie zamówienia do indywidualnych wymagań klienta. Oprócz doboru koloru czy wielkości torby możliwe jest również naniesienie na niej własnego logo czy dowolnego napisu. Coraz więcej sklepów korzysta z tych możliwości. - Dla sklepu takie logo na torbie to dodatkowa, stosunkowo tania forma reklamy a do tego reklamy mobilnej, bo przecież torby poruszają się wraz z właścicielem - dodaje przedstawiciel jednego z wykonawców toreb ekologicznych.
Koszty takiego nadruku są bardzo zróżnicowane - zależą od rodzaju i wielkości napisu, jego formatu, liczby kolorów itp. Przede wszystkim zależą jednak od wielkości zamówienia. Na dość atrakcyjne promocje cenowe można liczyć przy zamówieniu przekraczającym tysiąc sztuk. - W naszym przypadku taka partia materiału rozeszła się w ponad rok. Teraz jednak przymierzamy się do kolejnego zamówienia i sądząc po zainteresowaniu klientów będzie ono większe od poprzedniego - twierdzi Anna Jaworska.

O rosnącej popularności toreb ekologicznych przekonywały już ubiegłoroczne badania przeprowadzone przez firmę badawczą BCMM. Okazało się, że aż 73,9 proc. badanych (mieszkańców Katowic) popierało zakaz wydawania worków foliowych w sklepach spożywczych, podczas gdy 26,1 proc. ankietowanych jest przeciw. Warto dodać, że wprowadzenie takiego zakazu popierane jest w relatywnie większym stopniu przez osoby młodsze tj. w wieku od 18 do 39 lat oraz posiadające średnie lub wyższe wykształcenie.

Mimo, że ostatnio modne są ekologiczne torby wielokrotnego użytku, a „foliówki" w supermarketach zamieniane są na papierowe torby lub opakowania biodegradowalne to większość mieszkańców Katowic (63,8 proc.) najczęściej podczas zakupów i tak korzystała z woreczków foliowych. Badania BCMM wykazały jednocześnie, że 35,2 proc. respondentów wychodzi na zakupy z własną torbą lub koszykiem. W bardzo nikłym stopniu używane są opakowania papierowe.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12365

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA