Ekologiczna torba z nadrukiem stanowi dobrą reklamę sklepu

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 19 sierpnia 2009 09:08

Ekologiczna torba z nadrukiem stanowi dobrą reklamę sklepu

Osoby robiące zakupy w małych klepach spożywczych coraz częściej interesują się możliwością zakupu toreb ekologicznych zamiast tradycyjnych „foliówek". - Bawełniane torby na zakupy wprowadziliśmy do sprzedaży już ponad rok temu, jednak dopiero w ostatnich kilku miesiącach zaczęły one cieszyć się rosnącym zainteresowaniem ze strony klientów naszego sklepu - powiedziała nam Anna Jaworska, właścicielka jednego z osiedlowych sklepów spożywczych w stolicy.

Jej zdaniem spora w tym zasługa coraz liczniejszych kampanii na rzecz ekologii w handlu. - Muszę przyznać, że dużą rolę w upowszechnianiu takich rozwiązań odegrały duże sieci handlowe, które spopularyzowały torby wielokrotnego użytku poprzez wycofywanie toreb foliowych z użytku lub wprowadzanie opłat za ich wydawanie. My na taki krok się nie zdecydowaliśmy ze względu na przyzwyczajenia wielu naszych klientów, niemniej spora część z nich przestawiła się na torby z naturalnych materiałów - przyznaje nasza rozmówczyni.


Na rynku działa obecnie wiele firm oferujących ekologiczne torby. Większość z nich umożliwia dostosowanie zamówienia do indywidualnych wymagań klienta. Oprócz doboru koloru czy wielkości torby możliwe jest również naniesienie na niej własnego logo czy dowolnego napisu. Coraz więcej sklepów korzysta z tych możliwości. - Dla sklepu takie logo na torbie to dodatkowa, stosunkowo tania forma reklamy a do tego reklamy mobilnej, bo przecież torby poruszają się wraz z właścicielem - dodaje przedstawiciel jednego z wykonawców toreb ekologicznych.
Koszty takiego nadruku są bardzo zróżnicowane - zależą od rodzaju i wielkości napisu, jego formatu, liczby kolorów itp. Przede wszystkim zależą jednak od wielkości zamówienia. Na dość atrakcyjne promocje cenowe można liczyć przy zamówieniu przekraczającym tysiąc sztuk. - W naszym przypadku taka partia materiału rozeszła się w ponad rok. Teraz jednak przymierzamy się do kolejnego zamówienia i sądząc po zainteresowaniu klientów będzie ono większe od poprzedniego - twierdzi Anna Jaworska.

O rosnącej popularności toreb ekologicznych przekonywały już ubiegłoroczne badania przeprowadzone przez firmę badawczą BCMM. Okazało się, że aż 73,9 proc. badanych (mieszkańców Katowic) popierało zakaz wydawania worków foliowych w sklepach spożywczych, podczas gdy 26,1 proc. ankietowanych jest przeciw. Warto dodać, że wprowadzenie takiego zakazu popierane jest w relatywnie większym stopniu przez osoby młodsze tj. w wieku od 18 do 39 lat oraz posiadające średnie lub wyższe wykształcenie.

Mimo, że ostatnio modne są ekologiczne torby wielokrotnego użytku, a „foliówki" w supermarketach zamieniane są na papierowe torby lub opakowania biodegradowalne to większość mieszkańców Katowic (63,8 proc.) najczęściej podczas zakupów i tak korzystała z woreczków foliowych. Badania BCMM wykazały jednocześnie, że 35,2 proc. respondentów wychodzi na zakupy z własną torbą lub koszykiem. W bardzo nikłym stopniu używane są opakowania papierowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,01

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8180

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.