Elea oferuje najlepszą jakość obsługi wśród supermarketów

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 22 lipca 2009 09:18

Elea oferuje najlepszą jakość obsługi wśród supermarketów

Według badań „Jakość obsługi 2009" średni wskaźnik jakości obsługi w kategorii Supermarkety wyniósł w pierwszym półroczu 2009 roku +1,16 (w skali od -5 do +5). Pomimo okresu recesji osiągnięto duży, bo aż 214% wzrost w stosunku do wyników z 2008 r., kiedy to wskaźnik wyniósł zaledwie 0,37.

Spośród liderów z roku 2008 swoją pozycję utrzymała jedynie sieć Elea (obecnie Simply Market). Pozostali zostali prześcignięci przez czterech faworytów obecnego rankingu, tj. sieci: Biedronka, EKO, Żabka oraz Intermarche. Może to świadczyć o tym, że wymienione firmy w większym stopniu od pozostałych pracowały nad podwyższaniem standardów obsługi. Pozycja sieci Elea wydaje się przy tym być zagrożona przez Biedronkę. Elea niemal o połowę obniżyła wskaźnik jakości obsługi do +1,78, w tym samym czasie wskaźnik sieci Biedronka wzrósł o 89% do poziomu +1,61. Największy wzrost pozycji w rankingu zanotowała sied EKO, która z 11 pozycji przesunęła się na miejsce 3, osiągając wskaźnik jakości obsługi +1,41 (wzrost o +3,41).
Na kolejnych pozycjach w rankingu znalazły się sieci Stokrotka, Billa, Polo Market, Lewiatan, Netto, Lidl, Groszek oraz Carrefour Express. Warto zauważyć, że tylko cztery pierwsze sieci w rankingu, tj. Elea, Biedronka, EKO i Żabka osiągnęły wskaźniki wyższe od średniej w branży, wynoszącej +1,16.
Ogólny wskaźnik jakości obsługi wszystkich branż w Polsce w I-półroczu 2009 wzrósł o 25% w stosunku do 2008 roku osiągając +1,72 (w skali od -5 do +5). Wynik nadal nie jest imponujący - w szkolnej skali odpowiada zaledwie ocenie 3+, ale napawa optymizmem. Okazuje się, że recesja skłania firmy do zwrócenia większej uwagi na klienta i jego potrzeby a jakość obsługi stanowi coraz ważniejsze narzędzie zdobywania i utrzymania rynku.
Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8180

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.