Gazetki reklamowe analizuje coraz więcej konsumentów

Autor: dlahandlu.pl 28 grudnia 2009 13:28

Jak wynika z danych GfK Polonia rośnie zarówno liczba konsumentów, którzy nie dostają ulotek sieci sklepów, ale także takich, którzy kupują prezentowane w nich produkty.

Na przestrzeni ostatnich czterech lat na stałym poziomie utrzymuje się liczba osób, które dostają ulotki, ale ich nie przeglądają (ok. 23 proc. badanych). Spada zaś liczba, tych, którzy dostają ulotki I je przeglądają. Cztery lata temu było to 49 proc. badanych, obecnie liczba ta spadła do 34 proc. ankietowanych.
Jednocześnie rośnie grupa aktywnych konsumentów, którzy dostają gazetki, przeglądają je I dokonują zakupów, prezentowanych w nich produktów. Cztery lata temu było to jedynie 5 proc., a obecnie 12 proc. badanych.

Zdaniem analityków zmiany te związane są z poznaniem mechanizmów marketigowych sieci. Ci, do których gazetki są adresowane nauczyli się z nich korzystać, a pozostali odrzucają je jako nieiteresujący przekaz, którego nawet nie przeglądają.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane