PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

GFK/Incoma: Klienci lubią zakupy w dużych marketach

Autor: Detal Dzisiaj 27 marca 2009 10:07

27 procent mieszkańców Europy Środkowej i Wschodniej najczęściej robi swoje zakupy w supermarketach - tak wynika z najnowszego raportu "Shopping Monitor Central & Eastern Europe 2009" przygotowanego przez Gfk i Incoma Research, którego wyniki przytacza Detal Dzisiaj.

REKLAMA

Badania przeprowadzono w 12 krajach naszej części Europy: Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Węgrzech, Polsce, Rumunii, Rosji, Serbii, Słowacji, Słowenii i Ukrainie.

Równie popularne co supermarkety są także hipermarkety, czyli największe sklepy, których powierzchnia przekracza 2500 metrów kwadratowych. Co czwarty mieszkaniec tych krajów właśnie w nich najchętniej kupuje produkty codziennego użytku, czyli żywność, napoje, kosmetyki czy chemię gospodarczą.

Coraz większą popularnością cieszą się także sklepy dyskontowe - w nich w produkty FMCG zaopatruje się 15 procent klientów. Łącznie, supermarkety, hipermarkety i dyskonty są miejscem codziennych zakupów dla niemal 70 procent mieszkańców Europy Środkowej i Wschodniej.

Przewaga i popularność nowoczesnych form sprzedaży staje się więc coraz bardziej widoczna. Sytuacja w poszczególnych krajach znacznie się jednak od siebie różni. Hipermarkety zdecydowanie najbardziej popularne są w Rumunii, Bośni i Hercegowinie oraz Czechach. W tych krajach około 40 procent klientów wskazało je jako ulubione miejsce na zakupy. W Polsce zaopatruje się w nich niecałe 30 procent konsumentów.  W naszym kraju jedynie 11 procent klientów udaje się na zakupy do supermarketów. Polacy zdecydowanie bardziej lubią za to dyskonty (31 procent), oraz małe, lokalne sklepy. Tradycyjny handel wciąż cieszy się popularnością wśród prawie 1/3 naszych rodaków. Tutaj rekordzistami są jednak Serbowie i Bułgarzy. Ponad połowa z nich robi zakupy w małych, osiedlowych sklepach.

Wśród najpopularniejszych sieci sklepowych w naszej części Europy liderem jest niemiecki Kaufland. Pozycję wicelidera zajmuje brytyjskie Tesco, a trzecie miejsce zajęły ex aequo Carrefour, CBA i Penny Market.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15555

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA