REKLAMA
REKLAMA

Handel tradycyjny nie boi się konkurencji Internetu

Autor: dlahandlu.pl 19 czerwca 2009 09:12

Handel tradycyjny nie boi się konkurencji Internetu

Według badań GfK Polonia 3 proc. Polaków kupuje w sieci artykuły chemii gospodarczej, a 1,5 proc. żywność. Zdaniem handlowców sklep internetowy daje szansę na pozyskanie nowej grupy klientów.

REKLAMA

- Bardzo często z usług naszego sklepu internetowego korzystają osoby, które nie robią zakupów w naszych sklepach tradycyjnych, np. firmy uzupełniają, w ten wygodny dla nich sposób, zapasy kawy czy cukru - opowiada Ola Żarska, kierownik marketingu w sieci sklepów Kefirek. I dodaje, że sklep internetowy bardzo szybko zarabia na siebie, bo koszyk zakupów jest tam zawsze wyższy niż w sklepie tradycyjnym, a koszty obsługi klientów są niższe.

 - Traktujemy sklep internetowy bardzo perspektywicznie. Wiemy, że korzystają z niego osoby, które nie chcą tracić czasu na zakupy, mają problem z zaparkowaniem samochodu w centrum lub zrobiłyby zakupy w innym sklepie, bo ma dogodniejsze godziny otwarcia, czy jest bliżej położony. Wiemy więc, że nie skorzystałby z naszego sklepu tradycyjnego, dlatego chcemy przyciągnąć go do naszego sklepu internetowego - opowiada Ola Żarska. I dodaje, że handel tradycyjny powinien traktować inwestycje w sklepy internetowe jako przyszłościowe źródło przychodów, a nie obawiać się konkurencji ze strony sklepów on-line.

Mniejsze sklepy spożywcze działające w sieci muszą się jednak liczyć z konkurencją ze strony dużych sieciowych marketów, które rozwijają internetowy handel żywnością. Zasięg swoich sklepów internetowych poszerzają E.Leclerc, Alma, Piotr i Paweł. Klientów w Internecie przybywa z miesiąca na miesiąc, bo uważają, że dzięki zakupom on-line mogą zaoszczędzić, bo nie robią zakupów pod wpływem impulsu i nie ponosząc kosztów dojazdu.
Kefirek posiada obecnie ponad dwadzieścia obiektów własnych, w większości na terenie Krakowa, cztery z nich znajdują się poza miastem. Sklepy otwierane poza Krakowem z reguły wzbogacone są o dział przemysłowy, ponieważ w większości przypadków klienci przychodzą do nich, aby dokonać kompleksowych zakupów.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA