Handlowcy polecają doładowania sieci, które oferują wyższe marże

Autor: dlahandlu.pl 16 października 2009 12:01

Wydawałoby się, że w sporze między operatorami sieci komórkowych a dystrybutorami doładowań tychże sieci o wysokość marż dystrybucyjnych właściciele punktów handlowych są tylko biernymi świadkami. Okazuje się jednak, że handlowcy mogą mieć poważny argument w tym konflikcie. - Może się zdarzyć, że właściciele sklepów i kiosków wyposażonych w terminale zaczną przekonywać swoich klientów, aby zmienili sieć na taką, której doładowania sprzedawane są z wyższą marżą - mówi Sławomir Borkowski, menadżer ds. rozwoju Kolportera Service, spółki która w odpowiedzi na żądania zmian warunków współpracy przez pewien czas wstrzymała dystrybucję doładowań firmy Polkomtel.

Jak udało nam się ustalić część sklepikarzy czy kioskarzy już korzysta z tej furtki. - Klientom zainteresowanym nabyciem starterów staramy się polecać ofertę operatorów innych niż Polkomtel - przyznaje właściciel kiosku przy jednej ze stacji warszawskiego metra. Co więcej nie traktują oni tego typu zachowań jako czegoś nieetycznego. - Skoro operator nagle z dnia na dzień zażądał od nas połowy naszego dotychczasowego zysku to jakie ma prawo oczekiwać od nas lojalności - pyta nasz rozmówca.
Niestety dla handlowców taka polityka może okazać się opłacalna tylko na krótką metę. Obniżki marż zapowiadają już bowiem kolejne sieci komórkowe. Wszystko wskazuje więc na to, że niebawem sytuacja może wrócić do stanu pierwotnej równowagi. Do tego czasu jednak Plus musi liczyć się ze stratą części klientów odstraszonych przez rozczarowanych postawą spółki sklepikarzy.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane