Handlowcy uważają, że sugerowanie cen to zły pomysł

Autor: dla handlu.pl 5 czerwca 2009 12:01

Pomysł regulowania marż i sugerowania po jakiej cenie produkty powinny być dostępne w sklepie budzi sprzeciw handlowców. Przeciwko takim pomysłom protestują zarówno przedstawiciele dużych sieci, jak i małych sklepów.

- Wydaje mi się, że to pomysł rodem z zeszłej epoki. Rynek najlepiej reguluje kwestię cen. Na tym opiera się konkurencja, że każdy sklep ustala ceny, po jakich jest w stanie sprzedawać produkty klientom, a jednocześnie utrzymać się na rynku. Na tym polega swoboda działalności gospodarczej, o którą walczyliśmy. Żadne odgórne regulacje nie wydają się tu potrzebne - mówi Jarosław Zajączkowski z sieci Primo.

Zdaniem handlowców regulowanie marż, a zatem ich zysków, a także sugerowanie ceny produktu przez producentów utrudniołoby im normalne funkcjonowanie na rynku. Zdaniem przedstawicieli branży handlowej władze powinny dążyć do uproszczenia i ułatwienia prowadzenia działalności gospodarczej. - Co i rusz pojawia się jakaś absurdalana propozycja, a to nagrywanie kupujących alkohol, a to wymiana kas fiskalnych, a to zatrudnianie inspektorów ochrony przeciwpożarowej. Prowadzenie normalnej działalności w takiej rzeczywistości jest bardzo trudne - mówi Gerard Marciniak, odpowiedzialny za marketing w sieci sklepów FJ.   

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane