Hurtownicy muszą wybierać między konkurującymi producentami lodów

Autor: portalspozwczy.pl 29 marca 2010 14:56

Należąca do koncernu Unilever marka Algida zaostrzyła warunki udziału w programie lojalnościowym skierowanym do dystrybutorów. Nestle zagroziło, że przystąpienie do programu Algidy może wiązać się z dużymi karami finansowymi, sugeruje też skierowanie sprawy do UOKiK. Wojna między producentami zdezorientowała dystrybutorów lodów, którzy pytają, kto ma rację i czy rzeczywiście koncerny mogą ich karać za współpracę z konkurencją.

Według danych MEMRB, w 2009 r. rynek lodów wart był w Polsce niemal 900 mln zł. Unilever, z 34-proc. udziałem zajmował pozycję lidera. Nestle zajmuje trzecie miejsce za polską firmą Koral z udziałem w rynku mniejszym niż 10 proc. Przy stabilnym rynku firmy nie mają co liczyć na wzrosty organiczne. Będą dążyły do tego, by zwiększać swoje udziały kosztem konkurencji. I temu zapewne ma służyć najnowsza akcja Unilever.
W aneksie do umowy Unilever zastrzegł, że hurtownicy, którzy chcą korzystać z promocji Lato Algida" nie mogą jednocześnie uczestniczyć w programach lojalnościowych, motywacyjnych, konkursach, które dotyczyłyby marki Nestle. Jak dowiedział się portalspozywczy.pl, firma grozi dużymi karami za niewywiązanie się z umowy.

Nestle bardzo szybko zareagowało na ten aneks kierując do hurtowników oficjalne pismo, w którym podkreśla, że działania Unilever Polska są niezgodne z prawem, naruszając prawa konkurencji. Sugeruje również skierowanie sprawy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W piśmie do dystrybutorów Nestle wskazało również, że podpisanie umowy z Unilever może okazać się naruszeniem przepisów, co może wiązać się z karami finansowymi (do 10 proc. przychodu osiągniętego w roku poprzedzającym) zarówno dla "podmiotu proponującego zawarcie zakazanego porozumienie, jak i podmiotu przystępującego do takiego porozumienia", czyli hurtownika.
Unilever odpiera zarzuty. Podkreśla, że w Algida żaden sposób nie ogranicza dystrybucji lodów swojego konkurenta. Uczestnicy programu Lato z Algidą" mogą bowiem nabywać lody Nestle, nie może jedynie uczestniczyć w programie lojalnościowym tej firmy. Jednocześnie Unilever zarzuca Nestle, że rozsyłając list do hurtowników firma przyznaje się do braku atrakcyjnej oferty dla dystrybutorów.
W kolejnych listach firmy oskarżają się wzajemnie, zaś dystrybutorzy nie wiedzą, co robić.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8180

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.