PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

IERiGŻ: sieci handlowe nie zawyżają cen żywności

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 3 marca 2010 09:13

Udział sieci handlowych w cenie artykułów spożywczych jest dużo niższy niż producentów czy przetwórców - twierdzi Dziennik Gazeta Prawna, powołując się na badania Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.

Jak podaje gazeta, w przypadku mięsa czy chleba udział przetwórców w cenie detalicznej sięga od 50 do 70 proc., podczas gdy sklepu wynosi od 8 do 15 proc.
Jadwiga Seremak-Bulge z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej mówi Dziennikowi, że najbardziej zyskują producenci i przetwórcy. Co więcej, jej zdaniem udział polskich rolników w ostatecznej cenie towaru nie tylko nie odbiega od innych krajów, ale niejednokrotnie bywa nawet wyższy, tak jak w przypadku zboża czy mleka.
Nawet wtedy, gdy sieci naliczają dodatkowe opłaty, co daje im od 15 do 30 proc. zysku, to i tak udział handlu w ostatecznej cenie produktu nie jest dominujący - informuje Dziennik Gazeta Prawna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,85

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7703

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane