Im bliżej do kasy, tym ceny wyższe

Autor: dlahandlu.pl 23 marca 2010 10:03

W sklepie sieci Społem działającym w okolicach Warszawy słodycze są wyeksponowane od produktu najdroższego do najtańszego.

Alejka ze słodyczami w tym samoobsługowym sklepie jest ostatnia przed kasami. Kierowniczka sklepu postanowiła to wykorzystać.

- Słodycze stoją według kategorii i cen. Ceny rosną wraz ze zbliżaniem się do kasy. Zarówno po prawej i lewej stronie. Ustawiając słodycze w ten sposób chcieliśmy wykorzystać zamiłowanie do zakupów impulsowych i dobierania produktów do koszyka podczas stania w kolejce. A że na wyciagnięcie ręki znajdują się droższe towary, zarabiamy więcej - przekonuje kierowniczka sklepu.

Nie są to delikatesy, więc produkty nie mają zbyt wysokich cen i nie są zbyt wyszukane. Są to np. batony czekoladowe, jednak nie najtańsze w sklepie

- To jedyna alejka w sklepie zbudowana według takiej zasady. Zdecydowaliśmy się na nią ponieważ prowadzi do kasy. Wydaje Mie się, że w innych miejscach skalpu takie ustawienie towaru nie ma sensu. Dlatego tam tradycyjnie grupujemy towary według rodzajów ustawiając obok siebie np. makarony rurki wszystkich marek - informuje sprzedawczyni.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11144

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane