Inspekcja sanitarna ma wiele możliwości kontrolowania sklepów

Autor: Rzeczpospolita 1 grudnia 2009 11:21

Państwowa Inspekcja Sanitarna kontroluje warunki obrotu żywnością i zatwierdza zakład przed otwarciem, nawet jeśli jest nim niewielki sklep spożywczy. Inspektorzy zatwierdzając otwarcie, biorą pod uwagę planowany profil działalności przedsiębiorstwa, jego wielkość, usytuowanie, warunki techniczne - podaje Rzeczpospolita.

Każdy pracodawca (czyli osoba zatrudniająca pierwszego pracownika) zawiadamia inspektora sanitarnego o rozpoczęciu swojej działalności. Ma na to 30 dni od zatrudnienia pierwszej osoby. To samo robi, jeżeli zmienia miejsce, rodzaj i zakres prowadzonej działalności. 

Każdy zakład pracy musi mieć książkę konroli sanitarnej z minimum 20 ponumerowanymi stronami. Ma być oparafowana i opieczętowana na pierwszej i ostatniej stronie przez właściwego terytorialnie inspektora sanitarnego. Należy ją okazywać na każde żądanie PIS albo pracownika stacji sanitarno-epidemiologicznej.

Gdy inspektor stwierdzi, że zostały naruszone wymagania higieniczne lub zdrowotne, wyda nakaz, by usunąć je w konkretnym terminie. Nakaz ma formę decyzji administracyjnej. W ciągu 30 dni od otrzymania zawiadomienia trzeba powiadomić inspekcję o podjętych i wykonanych działaniach naprawczych. Inspektorzy mogą wręczyć mandat za stwierdzone podczas kontroli wykroczenia.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,05

  • Śr

    5,52

  • Min

    4,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8143

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.