Jest szansa na tańsze kredyty na rozwój firm
Bank Gospodarstwa Krajowego podpisał wczoraj ostatnią umowę o zarządzanie środkami unijnymi. W województwach: dolnośląskim, łódzkim, pomorskim, wielkopolskim i zachodniopomorskim, mają pojawić się nowe mechanizmy wsparcia firm: poręczenia, gwarancje kredytowe oraz tanie pożyczki i kredyty inwestycyjne - czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.
Nowe produkty będą oferowane głównie mikroprzedsiębiorstwom, które mają problemy z uzyskaniem kredytów - mówi Jarosław Kała, wicedyrektor Departamentu Ogólnopolskiego Systemu Doręczeniowego w BGK.
W zależności od potrzeb nacisk kładziony jest na poręczenia i gwarancje kredytowe lub na instrumenty pożyczkowe.
- Oferowane przez nas pieniądze będą łatwiej dostępne od tych na rynku komercyjnym. Będą kierowane do firm, które nie mają zdolności kredytowej czy zabezpieczeń dla branych kredytów - mówi Elżbieta Hibner, wicemarszałek woj. łódzkiego.
Z tych pieniędzy ma skorzystać ok. 50 tys. małych i średnich firm.

WYBRANE DLA CIEBIE
- 17:30 IMM: Zakaz handlu skutkuje wysypem reklam sklepów
- 15:34 A Centrum buduje się w Inowrocławiu
- Sb 19:16 Rafalska: Zakaz handlu w niedziele nie najgorzej przyjmowany
- Sb 14:16 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- Sb 12:19 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- Sb 11:23 Sizeer i Ochnik najemcami Galerii Victoria
- Sb 09:21 Magda Gessler ma własną linię przetworów owocowo-warzywnych
- Sb 09:15 Prezes firmy iRobot: Naszą przyszłością jest przyjaźń z robotami
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 4 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 5 Lidl wprowadza "ciche godziny"
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł