Kawa mrożona i napoje energetyczne to typowe produkty dla sklepu przystacyjnego

Autor: dlahandlu.pl 1 września 2009 11:41

Od pewnego czasu dostrzegany jest spadek znaczenia kanału , jakim są stacje paliw w całości sprzedaży poszczególnych kategorii. Z danych firmy Nielsen wynika, że o znaczącym udziale stacji paliw w sprzedaży możemy mówić jedynie w przypadku kawy mrożonej oraz napojów energetycznych.

W przypadku pierwszej z nich udział kanału stacji paliw wynosi 32,7 proc. Zaś drugiej - 17,8 proc. (dane za okres od sierpnia 2008 do lipca 2009). Co jednak znamienne obie te kategorie zanotowały znaczący spadek w porównaniu do roku ubiegłego - napoje energetyczne o 2,5 proc. Zaś kawa mrożona aż o 14 proc.

Także lider pod względem udziału sprzedaży na stacjach w całości przychodów ze sprzedaży - odświeżacze samochodowe zanotował spadek znaczenia z 45,4 do 44,9 proc. Czwartą ze wspomnianych na początku kategorii są prezerwatywy, w przypadku których sprzedaż na stacjach stanowi 23,5 proc. całości (także spadek w stosunku do ubiegłego roku - o 1,8 proc.).

Udział stacji w sprzedaży pozostałych kategorii wynosi poniżej lub nieznacznie przekracza 10 proc. I tak dla tabletek gastrycznych wynosi on 10,9 proc., drinków alkoholowych 0 10,6 proc., herbaty mrożonej - 8,8 proc., papierosów - 8,1 proc., gum do żucia - 6 proc. Zaś baterii - 5,1 proc.
Co ciekawe ze wszystkich tych kategorii ze wzrostem udziału sprzedaży stacyjnej w minionym roku mieliśmy do czynienia tylko w przypadku papierosów. I choć nie był to wzrost znaczący - o 0,8 proc. To jednak biorąc pod uwagę fakt, że papierosy stanowią niemal 40 proc. całości sprzedaży sklepowej na stacjach, to wzrost ten rekompensuje spadki w pozostałych kategoriach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane