Kefirek: Marketing dostosowujemy do specyfiki danej placówki

Autor: Radosław Wałkuski, dla handlu.pl 30 marca 2009 09:06

Kefirek: Marketing dostosowujemy do specyfiki danej placówki

W krakowskiej sieci Kefirek oprócz wspólnego programu marketingowego dla całej sieci, każda z placówek realizuje odmienne działania promocyjne, w zależności od jej usytuowania i charakteru.

- Naszą sieć tworzą sklepy osiedlowe w centrum Krakowa, ale też na osiedlach mieszkaniowych oraz w podkrakowskich miejscowościach. Każda z tych kategorii ma swoją specyfikę i wszelkie zabiegi marketingowe muszą być do niej dostosowane - mówi Ola Żarska, kierownik marketingu w Kefirku. Na przykład w ofercie sklepu zlokalizowanego na Starym Mieście nacisk został położony na szeroki asortyment oraz dostępność międzynarodowych marek. - Placówkę tę często odwiedzają turyści, których w Krakowie nie brakuje. Zależy im na tym, aby kupić produkty, które znają, znacznie mniejszą wagę przywiązują natomiast do ceny - wyjaśnia Ola Żarska.

Kefirek oprócz standardowych gazetek promocyjnych zamieszcza swoje reklamy w lokalnej prasie - w krakowskim wydaniu gazety „Metro" oraz „Echu Miasta". - Chcemy tym kanałem dotrzeć do tej grupy, która nie mieszka w bezpośrednim sąsiedztwie naszych placówek - wyjaśnia Żarska. Sieć nie stawia natomiast na programy lojalnościowe. - W przypadku mniejszych sieci handlowych program lojalnościowy nie jest najlepszym rozwiązaniem, jego przygotowanie i obsługa pociąga za sobą duże koszty - ocenia nasza rozmówczyni. - Zresztą programy lojalnościowe są obecnie trochę oklepane i nie mają już takiej siły przyciągania jak wcześniej - ocenia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8963
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane