REKLAMA
REKLAMA

Klienci coraz częściej wybierają marki własne

Autor: Rzeczpospolita 17 września 2009 09:51

Konsumujemy coraz więcej żywności z logo marketów; coraz częściej sięgamy także po produkty chemiczne. Tylko 7 proc. klientów nie potrafi wymienić żadnej marki własnej - podaje Rzeczpospolita.

REKLAMA
Jak wynika z najnowszego badania firmy Market Side, Polacy bardzo szybko się przekonali do kupowania towarów tańszych nawet o ponad 30 proc. od markowych odpowiedników.
Najpopularniejsze są marki własne sieci Carrefour - kupuje je 26 proc. klientów, w przypadku Tesco liczba wskazań wyniosła 22 proc., a dla Reala 20 proc. W przypadku Carrefoura i Reala ponad 40 proc. ich klientów deklaruje kupowanie marek własnych, a w Auchan jest to 24 proc.
Wśród produktów spożywczych sprzedawanych w hipermarketach pod markami własnymi najpopularniejsze jest mleko, które regularnie kupuje 24 proc. ankietowanych, jednak to tylko 1 pkt proc. więcej niż pod koniec 2007 r., kiedy przeprowadzono pierwszą edycję badania. O ponad 10 pkt proc. wzrosła za to liczba wskazań dla produktów sypkich, jak mąka, cukier czy kasza, serów żółtych czy masła i margaryny.
Znacznie większy wzrost zainteresowania można zaobserwować w przypadku produktów chemicznych. Proszki i płyny do prania odnotowały wzrost wskazań o 20 pkt proc., w przypadku środków do czyszczenia i płynów do mycia naczyń zmiana wyniosła 13 pkt. proc.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12698

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA