Klienci coraz częściej wybierają tłuszcze roślinne

Autor: dlahandlu.pl 13 kwietnia 2010 09:36

Konsumenci chętnie rezygnują ze spożywania tłuszczów zwierzęcych na rzecz tłuszczów roślinnych. Dlatego warto zadbać o tę kategorię.

Obecnie w każdym sklepie możemy znaleźć kilka rodzajów tłuszczów roślinnych. Obok wiodącej prym oliwy z oliwek na półkach sklepowych spotkać można olej słonecznikowy, z pestek winogron, ryżu, siemienia lnianego, ziaren kukurydzy czy soi, a nawet olej z sezamu.

- Jeszcze kilka lat temu sprzedaż oliwy z oliwek była na marginalnym poziomie. Dzisiaj w wielu domach oliwa wypiera tłuszcze pochodzenia
zwierzęcego. Dlatego sprzedaż oliw znacznie wzrosła. Jednocześnie prawie do zera spadła sprzedaż smalcu w kostkach - informuje sprzedawczyni ze sklepu działającego w stolicy.

Dodatkowo sprzedawczyni zauważa tendencje, że sprzedaż tłuszczów roślinnych spada ilościowo, a rośnie wartościowo. - Klienci ogólnie kupują tłuszczy roślinne za wyższą cenę. Konsumenci sięgającą po lepsze gatunkowo produkty - twierdzi sprzedawczyni.

W tej kategorii znajdują się też tłuszcze do smarowania, do pieczenia oraz smażenia. Tłuszcze do smarowania są największą grupą. - Bardzo ważną kategorią są wciąż margaryny do pieczenia. Wiele osób kupuje też margaryny do smarowania pieczywa, które maja zapewniać poprawę stanu zdrowia, obniżać cholesterol. Klienci wybierając produkt do smarowania pieczywa, zwracają uwagę przede wszystkim na jego cenę, smak i lekkość w rozsmarowywaniu po wyjęciu z lodówki - twierdzi sprzedawczyni.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,69

  • Śr

    6,18

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane