Klienci często rezygnują z zakupów, gdy sprzedawca nie ma reszty

Autor: wp.pl 2 grudnia 2009 13:45

Wątpliwości związane z tym, kto powinien mieć drobne pieniądze, aby wydać resztę budzą rozdrażnienie sprzedawców i klientów. Jednak polskie prawo przewiduje, że osoba, która odmawia sprzedaży, bez podania uzasadnionej przyczyny, popełnia wykroczenie. Pod ten przepis podciąga się także brak drobnych, do wydawania reszty - podaje wp.pl.

Zdaniem UOKiK i Inspekcji Handlowej do obowiązków przedsiębiorcy należy właściwe przygotowanie stanowiska kasowego, w tym posiadania odpowiedniej ilości drobnych. Jednak, gdy takie sytuacje się zdarzają, od dobrej woli sprzedawcy i kupującego zależy, czy dojdzie do transakcji, czy klient poczeka, aż sprzedawca rozmieni pieniądze, itp.

Sprzedawcy muszą jednak pamiętać, że powtarzający się problem z wydawaniem reszty może skutecznie odstaszyć klientów od jego sklepu. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Oli 2014-03-29 13:51:21

    Pracuję w sklepie, rano zawsze mamy drobne ale jak 10 klientów zapłaci banknotem 100zł to nie ide po drobne, jestem na stanowisku pracy. Nikt mi nie zapłaci odszkodowania jeśli mi się cos stanie jak wyjde ze sklepu i ze swojego stanowiska pracy. jak się cos stanie w sklepie i mnie tam nie będzie to tez będzie kłopot ( jako przełożonej).

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane