Środa, 1 października 2014 r.
Jesteś tutaj:   Wiadomości
Marcin Złoch, dlahandlu.pl  |  27-11-2009, 09:02
Klienci doceniają sensowne ułożenie towaru
Najlepsze z punktu widzenia sprzedającego rozplanowanie sklepu i zapełnianie go towarem w sposób ujęty w regułach merchandisingu dominuje na rynku. Zwłaszcza w największych placówkach handlowych. Na przykład w dużych sklepach blisko wejścia znajduje się stoisko ze świeżymi owocami i warzywami, które ma na celu pobudzenie potrzeby zakupu oraz wytworzenie pozytywnego obrazu sklepu. Sklep PSS Społem z Podkowy Leśnej postępuje wbrew regułom, kierując się wygodą kupujących.
- W naszym sklepie owoce i warzywa znajdują się tuż przy kasach. Celowo. Ziemniaki, jabłka czy banany są dość ciężkie, a klientom jest wygodniej przenosić je na krótsze odległości. W praktyce przekładać bezpośrednio ze skrzynki na podajnik kasy - informuje pracownica sklepu.
W sklepie obowiązują koszyki ręczne, przenoszenia zakupów wymaga krzepy, dlatego większość ciężkich produktów znajduje się niedaleko kas. Blisko wyjścia znajdują się napoje, puszki i gotowe dania w słoikach. W sezonie letnim akcesoria grillowe, węgiel i rozpałki, także są eksponowane w okolicach kas.
- Staramy się tak ustawiać towar, żeby jak największą część sklepu przebyć bez ciężkiego koszyka - twierdzi sprzedawczyni.

 

lucek
2009-11-28 08:40:59

Rewelacyjny pomysl - ja to przechodze teraz stoisko z warzywami i na koniec do niego wracam...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

POLECAMY W SERWISACH