Klienci galerii handlowych wracają na targowiska
Recesja omija bazary. Tam, gdzie rzadko widuje się markowe metki, panuje ruch jak za starych dobrych czasów. Ekonomiści się nie dziwią: kryzys nie dotknął jeszcze najbiedniejszych, a bogatsi częściej będą szukać oszczędności właśnie na targowiskach - podaje serwis bankier.pl za Dziennikiem Łódzkim.
- Generalnie całe nasze targowisko radzi sobie bardzo dobrze. Kryzys w ogóle nie jest tutaj zauważalny. Dlaczego? Wydatki ograniczają ci, którzy dysponują nieco większą gotówką. Tymczasem nasza klientela to ludzie bardzo biedni, którzy wydają jakieś socjalne minimum, by przeżyć. Kryzys czy nie kryzys, tak czy inaczej to minimum będą wydawać u nas, bo jest najtaniej. Poza tym zwraca się ku nam część osób, dotąd kupujących w hipermarketach - tłumaczy Myśliwiec.
Recesji nie widać też w wielkim centrum handlowym Ptak w podłódzkim Rzgowie. - W marcu liczyliśmy samochody na rejestracjach spoza naszego województwa, wjeżdżające na nasze parkingi. W pierwszą sobotę między godziną 9 a 10.30 rano wyłapaliśmy ich 6800. Już tydzień później liczba ta wzrosła do 9 tysięcy. To o czymś świadczy - mówi Paweł Babski, wiceprezes Ptak Media SA. - Oczywiście, nie powiem, że wszyscy mają się świetnie. Niektórym naszym najemcom sprzedaż spada, ale wielu rośnie. W ostatnich tygodniach ostrożniej zachowują się hurtownicy, jednak jeśli chodzi o detal, odwiedzają nas prawdziwe tłumy - dodaje Babski.

WYBRANE DLA CIEBIE
- 18:07 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- 18:00 Auchan Supermarket ruszył na warszawskiej Białołęce (galeria)
- 16:56 GUS: Niższy wskaźnik koniunktury gospodarczej dla handlu detalicznego
- 16:51 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- 16:23 Lidl też sprzedaje produkty bez VAT
- 15:46 Analitycy spodziewają się dwucyfrowych wzrostów sprzedaży LPP i CCC
- 15:33 Gama kusi niezależnych przedsiębiorców. Kolejny sklep dołącza do sieci
- 15:33 We Francji producenci nie będą mogli używać nazw typu „steki sojowe”
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Leroy Merlin z kampanią wizerunkową skierowaną do przyszłych pracowników
- 3 Paweł Musiał w zarządzie Eurocashu. Odpowie za biznes detaliczny
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 6 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej