Klienci najchętniej kupują napoje w średnich i małych sklepach spożywczych

Autor: dlahandlu.pl 23 grudnia 2009 12:09

Rynek napojów bezalkoholowych odnotował w ostatnich 12 miesiącach wzrost wartościowy o 5,4 proc. Najważniejszymi kategoriami są soki, nektary i napoje niegazowane, napoje gazowane oraz woda mineralna.

Klienci najchętniej kupują napoje w średnich sklepach spożywczych (24,9 proc.), i w małych sklepach spożywczych (20,8 proc.). na trzecim miejscu znalazły się dyskonty (16,3 proc.). dopiero na kolejnych pozycjach są supermarkety (14,4 proc.) i hipermarkety (12,4 proc.).
Największe wzrosty sprzedaży na przestrzeni ostatniego roku miały miejsce w placówkach dyskontowych. W ciągu minionych 12 miesięcy w tego rodzaju placówkach wartość sprzedaży napojów wzrosła o prawie 19 proc. Na drugim miejscu znalazły się sklepy winno-cukiernicze (wzrost o blisko 15 proc.). W tym samym okresie małe sklepy spożywcze zanotowały spadek wartości sprzedaży napojów o około 4 proc.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane