Klienci najczęściej robią zakupy w trybie auto-pilota

Autor: dlahandlu.pl 8 grudnia 2009 12:45

Ze względu na coraz krótszy czas, poświęcany na zakupy oraz przeciążenie informacją produktową klienci działają automatycznie i wybierają markę zgodnie z wcześniejszymi nawykami.

Zachowanie klienta w trybie auto-pilota można jednak ograniczyć przez działania reklamowe, marketing szeptany, gazetki promocyjne oraz preferencje rodziny i znajomych. Na klientów działają też opakowanie, cena na półce, promocje, merchandising, nowości oraz braki produktów w sklepie.

Otwarci na nowości i eksperymentowanie są konsumenci batonów i wafli czekoladowych, a także jogurtów i wafli. Natomiast kupując kawę mieloną, ale także rozpuszczalną sięgamy zazwyczaj po ulubioną markę i tu działania promocyjne niewiele zmieniają. 

Decyzje o wyborze ciastek podejmowane są pod wpływem reklamy, zaś warzywa w puszkach wybierane są dzięki działaniom merchandisingowym w sklepie.

Dobrze sprzedają się nowe smaki chipsów, bo ich konsumenci lubią sprawdzać te, których jeszcze nie próbowali, dlatego sklepy powinny mieć kilka rodzajów chipsów na półce.

Duży udział w podejmowaniu decyzji o zakupie produktów mlecznych mają dzieci, które robią zakupy z rodzicami.

Dane na podstawie prezentacji Nielsena, pokazanej podczas konferencji Trendy FMCG 2009  


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12438

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane