REKLAMA
REKLAMA

Klienci nie są wybredni przy wyborze napoi

Autor: dlahandlu.pl 8 stycznia 2010 09:10

Klienci kupując napoje na pierwszym miejscu stawiają smak, a dopiero na dalszym markę. Tak jest w przypadku napojów i soków w jednym z warszawskich sklepów. W tej placówce towary podaje sprzedawca.

REKLAMA

- Klienci najczęściej proszą np. o sok pomarańczowy czy jabłkowy. Muszę doprecyzować ich zamówienie pytając o producenta. Bardzo rzadko zdarza się kupujący, który pyta o konkretny produkt. W przypadku soków i napojów o jednym smaku przeważnie o wyborze decyduje cena lub wygląd opakowania - twierdzi sprzedawczyni.
Inaczej przedstawia się zakup napojów mieszających kilka smaków np. jabłko-mięta, mieszanka soków z owoców egzotycznych. W takim przypadku klienci sklepu dokładnie wiedzą czego szukają i, według sprzedawczyni, nie zadowalają się zamiennikami.
W przypadku napojów gazowanych klienci również kierują się rodzajem i ceną. - Dla wielu klientów nie ma różnicy czy kupują colę Coca Coli czy inny napój tego typu. Podobnie jest z oranżadami czy tonikami - twierdzi sprzedawczyni. W przypadku zakupu wody decydującą rolę odgrywa cena.

Rynek napojów bezalkoholowych odnotował w ostatnich 12 miesiącach wzrost wartościowy o 5,4 proc. Najważniejszymi kategoriami są soki, nektary i napoje niegazowane, napoje gazowane oraz woda mineralna. Klienci najchętniej kupują napoje w średnich sklepach spożywczych (24,9 proc.), i w małych sklepach spożywczych (20,8 proc.). Na trzecim miejscu znalazły się dyskonty (16,3 proc.). dopiero na kolejnych pozycjach są supermarkety (14,4 proc.) i hipermarkety (12,4 proc.).


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4835

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA