Klienci sklepów na stacjach zmieniają preferencje

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 3 lipca 2009 12:35

Klienci coraz rzadziej zaglądają na stacje w celu zakupu napojów energetycznych, kawy mrożonej czy odświeżaczy, gdyż produkty te obecnie są powszechnie dostępne we wszystkich rodzajach handlu.

Jak wynika z najnowszych analiz firmy Nielsen kategorią, dla której stacje paliw są najistotniejszym kanałem sprzedaży wciąż są odświeżacze powietrza. Udział stacji paliw w całości sprzedaży tego asortymentu w okresie od kwietnia 2008 do marca 2009 wyniósł aż 45 proc. W stosunku do tego samego okresu rok wcześniej oznacza to niewielki (2 proc.) spadek znaczenia stacji.

Największy spadek istotności stacji w sprzedaży kategorii zanotowano w obszarze kawy mrożonej. Jeszcze rok temu aż 56 proc. sprzedaży tych produktów realizowane było na stacjach. W badanym okresie było to już tylko 36 proc.
Spośród pozostałych kategorii niewielkie, kilkuprocentowe spadki zanotowały ponadto prezerwatywy (24 proc. sprzedaży miało miejsce na stacjach), napoje energetyczne (18 proc.), czy karty do telefonów komórkowych (13 proc.).

Minimalne, 1 proc. wzrosty zanotowały jedynie kategorie drinków alkoholowych (11 proc.) oraz papierosów (8 proc.). Potwierdza się więc, że kluczowe dla przystacyjnych sklepów są obecnie kategorie alkoholi i papierosów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane