Klienci szukają sklepów blisko domu - także na stacjach

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 28 lipca 2009 11:57

Jak pokazują wyniki tegorocznego badania Moto Scan klienci stacji paliw coraz częściej wybierają obiekty, które znajdują się w pobliżu miejsca zamieszkania. Jeśli dodamy do tego fakt, że blisko jedna czwarta klientów stacji przyjeżdża tam tylko i wyłącznie w celu zrobienia zakupów to nasuwa się wniosek, że sklepy na stacjach coraz częściej stają się miejscem robienia zakupów pierwszej potrzeby.

Według badań Moto Scan 2009 aż 44 proc. klientów stacji przy wyborze miejsca tankowania i zakupów wybiera obiekty, które mieszczą się blisko miejsca zamieszkania. Co interesujące z roku na rok mniejszy jest wpływ cen na wybór stacji - w tym roku tylko 15 proc. badanych zadeklarowało, że jest to dla nich decydujący czynnik. Przed rokiem było to o dwa procent więcej.

Wszystko to sprawia, że przyszłość przystacyjnych sklepów maluje się w jasnych barwach. Jak powiedział nam ostatnio Leszek Kurnicki, dyrektor wykonawczy ds. marketingu w PKN Orlen, sprzedaż pozapaliwowa na stacjach koncernu rośnie z roku na rok o od kilkunastu do kilkudziesięciu procent w zależności od lokalizacji. - Taki tren jest dla nas sygnałem, że warto inwestować w ofertę pozapaliwową na stacjach - dodaje.

Coraz większa liczba sieci stacji zaczyna dochodzić do tych samych wniosków. Dowodem na to mogą być pojawiające się jak grzyby po deszczu wspólne projekty sieci stacji i sieci handlowych - jako przykład można wymienić choćby BP i Carrefour, Shell z Piotr i Paweł czy najświeższy z przykładów - Lukoil i Eurocash. Wszystkie te projekty nastawione są na zarządzanie sklepami na stacjach, przede wszystkim w dużych miastach, jako typowych obiektów convenience, gdzie znaczącym elementem oferty są produkty świeże, jak warzywa, owoce czy pieczywo.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane