Klienci wybierają tańszy chleb, ale nie papierosy

Autor: Agnieszka Jakubiak, dlahandlu.pl 17 czerwca 2009 09:08

Konsumenci oszczędzają kupując większość produktów w marketach dyskontowych. Do sklepików osiedlowych przychodzą tylko po najpotrzebniejsze artykuły. - Nasi klienci kupują wszystkiego mniej: od chleba po cukier. Od paru miesięcy utrzymuje się tendencja poszukiwania tańszych lub zastępczych produktów - mówi Dorota Śliwińska, kierownik kiosku z artykułami spożywczymi DORA z Zielonej Góry.

Podobne odczucia ma Wacław Przybyłek, właściciel Pawilonu Spożywczego umieszczonego na tym samym osiedlu. - Spadku przychodów jedynie nie zauważa się w sprzedaży alkoholu i papierosów - dodaje.
W branży kosmetyczno-chemicznej kryzys nie ma większego znaczenia. - Zakupy w tej dziedzinie reguluje przyzwyczajenie klienta do marki. Niechętnie zmieniają dobrze znane i sprawdzone kosmetyki i środki czystości. Wszystko zależy od dekady miesiąca i budżetu domowego. Wzrost sprzedaży zauważam w dniach wypłat, wtedy ludzie najczęściej uzupełniają braki kosmetyczne i detergenty w swoich domach - podaje Jadwiga Antosiewicz ze sklepu wielobranżowego ALA z Zielonej Góry.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane