REKLAMA
REKLAMA

Klienci wymuszają instalację terminali płatniczych w małych sklepach

Autor: Magdalena Brzózka, dlahandlu.pl 21 października 2009 09:57

Bazarowy sklep może funkcjonować jak nowoczesny sklep spożywczy. Jednak, żeby taka placówka mogła dobrze funkcjonować trzeba wprowadzić możliwie wiele udogodnień dla klientów, bo konsumenci nie lubią ograniczeń.

REKLAMA

- W przeszłości wielu klientów pytało mnie czy mogą zapłacić za zakupy kartą. Dało mi to do myślenia, bo kiedy okazywało się, że klient nie ma przy sobie gotówki i musi iść od bankomatu, który mieścił się po drugiej stronie ulicy, często już do mnie nie wracał po odłożone zakupy. Przez to traciłam kilka transakcji dziennie - mówi właścicielka niewielkiego sklepu na bazarze na jednym ze stołecznych osiedli.

Po rozmowach z klientami, którzy przyznawali, że coraz rzadziej noszą przy sobie gotówkę i dużym ułatwieniem dla nich byłoby umożliwienie płacenia za zakupy kartą, właścicielka sklepu zdecydowała się na inwestycję w terminal.

- Oczywiście nie ma nic za darmo. Instalacja i obsługa takiego urządzenia kosztuje i to nie mało. Wysokość prowizji odprowadzanych od transakcji realizowanych kartami płatniczymi kosztuje mnie od 500 zł do nawet kilku tysięcy miesięcznie, w zależności od wartości i ilości transakcji - mówi właścicielka sklepu.

Jednak żeby przestrzec się przed dodatkowymi opłatami za obsługę kart kredytowych, właścicielka sklepu postawiła swoje warunki.

- Już przy samym wejściu do sklepu powiesiłam duży plakat z informacją, że owszem można u mnie za zakupy płacić kartą, jednak jeśli są warte powyżej 20 zł. Operacje za kilka złotych są dla mnie po prostu nieopłacalne, bo wtedy wysokość prowizji odprowadzanych od transakcji realizowanych kartami płatniczymi jest wyższa od mojego przychodu - właścicielka bazarowego sklepu.

A jak przyznaje nadal zdarzają się klienci, którzy za kilogram jabłek chcieliby zapłacić kartą. Mimo dodatkowych kosztów i prowizji, właścicielka sklepu nie żałuje swojej decyzji.

- Mój sklep jest jedynym „spożywczakiem" na całym naszym bazarze, w którym można płacić kartą i to cały czas przyciąga nowych klientów - chwali się właścicielka stoiska.

Badania pokazują, że wartość transakcji z wykorzystaniem kart płatniczych rośnie. W drugim kwartale 2009 r. ich wartość wyniosła blisko 83,7 mld zł i była o 12,6 proc. wyższa niż w pierwszym kwartale roku.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13589

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA