PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Klienta można przytrzymać w sklepie przemyślaną ekspozycją

Autor: Marcin Złoch, dlahandlu.pl 18 grudnia 2009 09:58

Według badań klienci w sklepie osiedlowym robiąc zakupy przebywają średnio od 3 do 7 minut. Aby zatrzymać ich w sklepie dłużej, a tym samym doprowadzić do zwiększenia wartości zakupów, można pokusić się o wykorzystanie zasad merchandisingu. Nie trzeba wcale przebudowywać sklepu.

- Najważniejsze są czytelne zasady ekspozycji. Są jej dwa podstawowe rodzaje: ekspozycja liniowa, w której te same kategorie produktów, np. : czekolady ustawione na półkach jedne obok drugich, i ekspozycja blokowa, w której te same kategorie produktów są ustawione na półkach jedne nad drugimi - wyjaśnia Filip Sokołowski z firmy MPower, zajmującej się m.in. doradzaniem właścicielom sklepów.
Odpowiednie ustawienie towarów na półce ma służyć temu, żeby oko zarejestrowało wszystkie produkty. Według specjalistów należy doprowadzić do tego, żeby klienci zatrzymywali się i dłużej stali przy
półkach. A doprowadzić do tego można decydując się w całym sklepie, lub przynajmniej w większości kategorii, na jeden typ ekspozycji
- Blokowy w sklepie średnim lub duzym oraz liniowy w sklepie o małej powierzchni sprzedaży. Efekty powinny być widoczne po kilku tygodniach - twierdzi specjalista.

Innym ułatwieniem dla klientów jest grupowanie produktów według ich rodzaju np. soki obok napojów i wód mineralnych oraz według zasady uzupełnienia np. chipsy obok piw, obok kawy śmietankę. Oprócz tego zawsze warto eksponować towary promocyjne. Można to robić np. specjalnymi wywieszkami z napisem „promocja" lub „najtaniej".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9589

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane