Klientami sklepów specjalistycznych są dobrze sytuowani, w średnim wieku

Autor: Radosław Wałkuski, dla handlu.pl 11 maja 2009 13:11

- Coraz więcej ludzi pije wino, dlatego rozszerza się oferta dla nich, pojawia się coraz więcej specjalistycznych sklepów z winem - ocenia Krzysztof Majer z Galerii Wina, które odwiedzają przeważnie ludzie dobrze sytuowani.

- Jeżeli ktoś zarabia 2 tys. zł miesięcznie, to na pewno nie będzie przeznaczał połowy tej kwoty na wino - argumentuje Majer. - Kilkanaście butelek miesięcznie, nawet takich za 30 zł to koszt kilkuset złotych. Aby móc sobie na to pozwolić trzeba mieć odpowiedni pułap zarobków - zaznacza.
Do sklepu nie zaglądają jednak ludzie najbogatsi - ci mają swoje własne kanały za pośrednictwem których zaopatrują się w wino.
Duże znaczenie odgrywa również wiek. Do sklepu rzadko zaglądają ludzie młodzi. - Picie wina wiąże się ze stabilizacją, najchętniej sięgają po nie ludzie po trzydziestce, którzy mają już pozakładane rodziny - tłumaczy nasz rozmówca.
Według jego obserwacji duża część klientów cały czas nie ma wiedzy dotyczącej wina. - Przychodzą do nas na przykład osoby, które gdzieś zagranicą wypatrzyły jakieś wino i szukają go u nas, nie zdając sobie sprawy jak dużo jest wina. W samych Włoszech jest pół miliona producentów.
- Ludzie nabywają swoją wiedzę na podstawie win z supermarketów. Przez to na przykład nabierają fałszywego przekonania na temat win francuskich, które są bardzo dobre, ale nie te kupione w zwykłym sklepie - mówi Krzysztof Majer.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11144

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane