Klientami sklepów specjalistycznych są dobrze sytuowani, w średnim wieku

Autor: Radosław Wałkuski, dla handlu.pl 11 maja 2009 13:11

- Coraz więcej ludzi pije wino, dlatego rozszerza się oferta dla nich, pojawia się coraz więcej specjalistycznych sklepów z winem - ocenia Krzysztof Majer z Galerii Wina, które odwiedzają przeważnie ludzie dobrze sytuowani.

- Jeżeli ktoś zarabia 2 tys. zł miesięcznie, to na pewno nie będzie przeznaczał połowy tej kwoty na wino - argumentuje Majer. - Kilkanaście butelek miesięcznie, nawet takich za 30 zł to koszt kilkuset złotych. Aby móc sobie na to pozwolić trzeba mieć odpowiedni pułap zarobków - zaznacza.
Do sklepu nie zaglądają jednak ludzie najbogatsi - ci mają swoje własne kanały za pośrednictwem których zaopatrują się w wino.
Duże znaczenie odgrywa również wiek. Do sklepu rzadko zaglądają ludzie młodzi. - Picie wina wiąże się ze stabilizacją, najchętniej sięgają po nie ludzie po trzydziestce, którzy mają już pozakładane rodziny - tłumaczy nasz rozmówca.
Według jego obserwacji duża część klientów cały czas nie ma wiedzy dotyczącej wina. - Przychodzą do nas na przykład osoby, które gdzieś zagranicą wypatrzyły jakieś wino i szukają go u nas, nie zdając sobie sprawy jak dużo jest wina. W samych Włoszech jest pół miliona producentów.
- Ludzie nabywają swoją wiedzę na podstawie win z supermarketów. Przez to na przykład nabierają fałszywego przekonania na temat win francuskich, które są bardzo dobre, ale nie te kupione w zwykłym sklepie - mówi Krzysztof Majer.
Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,01

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7928

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.