Klientom trzeba zaproponować odświeżenie oferty co parę tygodni

Autor: Marcin Złoch, dlahandlu.pl 19 listopada 2009 09:09

Klientom trzeba zaproponować odświeżenie oferty co parę tygodni

Soki owocowe stały się składnikiem codziennych zakupów wielu klientów. - W moim sklepie najlepiej sprzedają się soki pomarańczowe i jabłkowe. To ponad 90 proc. przychodów. Brak zainteresowania innymi smakami doprowadził do tego, że zaniedbałem ich dostawy - informuje właściciel sklepu osiedlowego z Brwinowa. Jednak taka strategia może spowodować, źe klienci popadają w rutynę i sięgają ciągle po te same produkty.

W ostatnim czasie w telewizji pojawiła się reklama napoju Tymbarka, w którym klienci są przekonywani, że ten produkt może zastąpić tradycyjny polski kompot. - Pod wpływem telewizyjnej reklamy wprowadziłem do sklepu ten napój. Okazało się, że klienci oczekiwali odmiany i chętnie go kupują - twierdzi właściciel.

Takie podejście powoduje, że klienci bardziej rozglądają się w czasie zakupów i powiększają swój koszyk. 

Przeczytaj także:

Według sondaży firmy Nielsen rynek soków, nektarów i napojów jest trzecim pod względem wartości sprzedaży rynkiem w Polsce. W ostatnim roku (sierpień 2008 - lipiec 2009) osiągnął wartość blisko 3,6 miliarda złotych. Badania rynkowe potwierdzają spostrzeżenia właściciela sklepu. Wśród soków jednymi z najpopularniejszych smaków są pomarańczowy oraz jabłkowy, stanowiąc łącznie niemal 63 proc. wszystkich sprzedawanych soków. Według Nielsena polscy konsumenci po soki udają się najchętniej do supermarketów (31,7 proc. wartości sprzedaży kategorii soków, nektarów i napojów). Blisko 23 proc. soków sprzedawanych jest w średnich sklepach spożywczych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    12,99

  • Śr

    8,02

  • Min

    4,88

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8226

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.