Klientom trzeba zaproponować odświeżenie oferty co parę tygodni

Autor: Marcin Złoch, dlahandlu.pl 19 listopada 2009 09:09

Klientom trzeba zaproponować odświeżenie oferty co parę tygodni

Soki owocowe stały się składnikiem codziennych zakupów wielu klientów. - W moim sklepie najlepiej sprzedają się soki pomarańczowe i jabłkowe. To ponad 90 proc. przychodów. Brak zainteresowania innymi smakami doprowadził do tego, że zaniedbałem ich dostawy - informuje właściciel sklepu osiedlowego z Brwinowa. Jednak taka strategia może spowodować, źe klienci popadają w rutynę i sięgają ciągle po te same produkty.

W ostatnim czasie w telewizji pojawiła się reklama napoju Tymbarka, w którym klienci są przekonywani, że ten produkt może zastąpić tradycyjny polski kompot. - Pod wpływem telewizyjnej reklamy wprowadziłem do sklepu ten napój. Okazało się, że klienci oczekiwali odmiany i chętnie go kupują - twierdzi właściciel.

Takie podejście powoduje, że klienci bardziej rozglądają się w czasie zakupów i powiększają swój koszyk. 

Według sondaży firmy Nielsen rynek soków, nektarów i napojów jest trzecim pod względem wartości sprzedaży rynkiem w Polsce. W ostatnim roku (sierpień 2008 - lipiec 2009) osiągnął wartość blisko 3,6 miliarda złotych. Badania rynkowe potwierdzają spostrzeżenia właściciela sklepu. Wśród soków jednymi z najpopularniejszych smaków są pomarańczowy oraz jabłkowy, stanowiąc łącznie niemal 63 proc. wszystkich sprzedawanych soków. Według Nielsena polscy konsumenci po soki udają się najchętniej do supermarketów (31,7 proc. wartości sprzedaży kategorii soków, nektarów i napojów). Blisko 23 proc. soków sprzedawanych jest w średnich sklepach spożywczych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane