Klimatyzacja sprzyja generowaniu większych obrotów w sklepie

Autor: Magdalena Brzózka, dlahandlu.pl 26 października 2009 08:56

Klimatyzacja sprzyja generowaniu większych obrotów w sklepie

Robienie zakupów spożywczych latem to dla wielu klientów, ze względu na wysokie temperatury w sklepach, zwykły koszmar. Inwestycja w klimatyzację nie tylko zatrzyma klientów na dłużej w sklepie, ale pozwoli również właścicielom sklepu na dodatkowe oszczędności.

- Od wielu lat prowadzę sklep spożywczy. Na początku unikałem zbędnych wydatków, bo nie byłem pewien, czy sklep na siebie zarobi. Jednak po jakimś czasie, kiedy miałem trochę wolnej gotówki zacząłem myśleć w jaki sposób ulepszyć funkcjonowanie sklepu, tak by pozyskać kolejnych klientów - mówi właściciel sklepu spożywczego na jednym z warszawskich osiedli.

Przedsiębiorca wspomina, że często sam pytał klientów co im się podoba w jego sklepie, a co przeszkadza. A był to czas, kiedy dookoła zaczęły
powstawać kolejne supermarkety i handlarz nie chciał przegrać z nimi „walki" o klientów. - Podczas rozmów ze stałymi klientami okazało, że wielu z nich, latem wybiera zakupy w okolicznym markecie, głównie ze względu na klimatyzację. Faktycznie zauważyłem, że kiedy za oknem robi się cieplej obroty sklepu spadają - mówi właściciel sklepu.

Wtedy właściciel kupił wiatrak za kilkaset złotych, jednak to przynosiło ulgę głównie jemu i ekspedientkom. Klienci nadal męczyli się stojąc w
kolejce po zakupy i dusznym pomieszczeniu. - Dlatego zdecydowałem się na instalację klimatyzatora w swoim sklepie. Przyznaję, że nie jest to mała inwestycja, bo na początku trzeba wydać kilka tysięcy złotych. A do tego, kiedy działa klimatyzacja, opłaty za prąd są wyższe - mówi właściciel.

Jednak jego zdaniem plusów jest znacznie więcej niż minusów i inwestycja się opłaciła. - W ofercie mam mnóstwo warzyw i owoców i w okresie letnim często, ze względu na wysoką temperaturę, wiele produktów szybko gniło i marniało. Codziennie musiałem wyrzucać stosy produktów. Dzięki klimatyzacji świeże produkty nadają się do spożycia o wiele dłużej. A do tego klienci latem mogą spokojnie się zastanowić co chcą kupić i spędzają więcej czasu w moim sklepie, dzięki czemu więcej kupują - mówi przedsiębiorca.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane