Kompania Piwowarska: głównym kanałem sprzedaży piwa są sklepy tradycyjne

Autor: dlahandlu.pl 2 kwietnia 2010 09:34

Głównym kanałem sprzedaży piwa wciąż pozostaje tradycyjny detal, jednak począwszy od roku 1995 następują tu zauważalne zmiany. - Kilkanaście lat temu sprzedaż w małych sklepach stanowiła ok. 72 proc. ogólnej sprzedaży piwa. W ciągu paru lat udział ten spadł i w 2004 roku wynosił już poniżej 56 proc. Stało się tak za sprawą rozwoju nowoczesnego detalu tj. super- i hipermarketów, poprzez które w 1995 roku do konsumentów trafiał tylko 1proc. sprzedawanego w Polsce piwa, zaś w 2004 roku już ponad 17 proc. - informuje Patrycja Skrzypiec, specjalista ds. public relations w Kopani Piwowarskiej S.A.

Około 87 proc. całości spożycia piw Kompanii Piwowarskiej (13,1 mln hl) w Polsce przypada na sprzedaż w małych sklepach, supermarketach i innych punktach sprzedaży detalicznej. - W skali kraju dominuje handel tradycyjny. Polska jest krajem słabo zurbanizowanym, z nienajlepszą infrastrukturą drogową, co powoduje, że w wielu rejonach kraju handel nowoczesny niemal nie funkcjonuje. Nawet w wielkich miastach handel tradycyjny ma rację bytu - wielu osobom nie chce się wyprawiać na obrzeża miasta, do hipermarketu po dwa czy trzy piwa, nawet jeśli za to piwo w centrum trzeba nieco więcej zapłacić - dodaje Partycja Skrzypiec.

Zarówno w jednym jak i drugim kanale sprzedaży Kompania Piwowarska jest obecna z całym asortymentem piwnym, do którego należy Tyskie, Żubr, (druga marka w Polsce pod względem wielkości sprzedaży), Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11127

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane