Kompania Piwowarska: głównym kanałem sprzedaży piwa są sklepy tradycyjne

Autor: dlahandlu.pl 2 kwietnia 2010 09:34

Głównym kanałem sprzedaży piwa wciąż pozostaje tradycyjny detal, jednak począwszy od roku 1995 następują tu zauważalne zmiany. - Kilkanaście lat temu sprzedaż w małych sklepach stanowiła ok. 72 proc. ogólnej sprzedaży piwa. W ciągu paru lat udział ten spadł i w 2004 roku wynosił już poniżej 56 proc. Stało się tak za sprawą rozwoju nowoczesnego detalu tj. super- i hipermarketów, poprzez które w 1995 roku do konsumentów trafiał tylko 1proc. sprzedawanego w Polsce piwa, zaś w 2004 roku już ponad 17 proc. - informuje Patrycja Skrzypiec, specjalista ds. public relations w Kopani Piwowarskiej S.A.

Około 87 proc. całości spożycia piw Kompanii Piwowarskiej (13,1 mln hl) w Polsce przypada na sprzedaż w małych sklepach, supermarketach i innych punktach sprzedaży detalicznej. - W skali kraju dominuje handel tradycyjny. Polska jest krajem słabo zurbanizowanym, z nienajlepszą infrastrukturą drogową, co powoduje, że w wielu rejonach kraju handel nowoczesny niemal nie funkcjonuje. Nawet w wielkich miastach handel tradycyjny ma rację bytu - wielu osobom nie chce się wyprawiać na obrzeża miasta, do hipermarketu po dwa czy trzy piwa, nawet jeśli za to piwo w centrum trzeba nieco więcej zapłacić - dodaje Partycja Skrzypiec.

Zarówno w jednym jak i drugim kanale sprzedaży Kompania Piwowarska jest obecna z całym asortymentem piwnym, do którego należy Tyskie, Żubr, (druga marka w Polsce pod względem wielkości sprzedaży), Lech, Dębowe Mocne, Redd's, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8226

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.