PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Kompania Piwowarska ma już 44,9 proc. udziałów w polskiej branży piwnej

Autor: portalspozywczy.pl 24 września 2009 15:01

Kompania Piwowarska (KP), należąca do grupy SABMiller zwiększyła udziały w polskiej branży piwowarskiej. Sprzedaż spółki w Polsce zmalała w pierwszym półroczu o 4 proc. do 7,2 mln hl. To dobry wynik na tle całej branży, która w tym samym czasie odnotowała niemal 12,5 proc. spadek sprzedaży.

- Spowolnienie sprzedaży w całej kategorii piwnej rozpoczęło się jesienią ubiegłego roku wraz z nadejściem globalnego kryzysu gospodarczego. Drastyczna podwyżka stawki podatku akcyzowego wprowadzona w marcu br. osłabiła nadwątlone już wcześniej szanse na wzrost sprzedaży branży i wzmocniła tendencje spadkowe na rynku piwa. W tym trudnym otoczeniu zwiększyliśmy nasze udziały rynkowe, podczas gdy pozostała część rynku doświadcza głębszych spadków sprzedaży, niż Kompania Piwowarska - mówi Gary Haigh, dyrektor generalny Kompanii Piwowarskiej.

Udział w rynku największej polskiej marki piwnej, Tyskiego, zwiększył się do 17,9% (wobec 16,4% w ubiegłym roku), podczas gdy Żubr, druga pod względem wielkości sprzedaży marka piwa na polskim rynku, zwiększyła udział w rynku do 13,9% (wzrost z poziomu 12,9%). Udział Lecha w rynku wzrósł z 7,3% w analogicznym okresie roku ubiegłego do 7,8% w okresie I - VI 2009 r. Łączny udział w rynku Kompanii Piwowarskiej zwiększył się w ciągu pierwszego półrocza 2009 roku do 44,9 proc. (wzrost z poziomu 41,2 proc. w analogicznym okresie roku ubiegłego).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,09

  • Śr

    5,42

  • Min

    3,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7678

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 578490

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.