REKLAMA
REKLAMA

Kompania Piwowarska ma już 44,9 proc. udziałów w polskiej branży piwnej

Autor: portalspozywczy.pl 24 września 2009 15:01

Kompania Piwowarska (KP), należąca do grupy SABMiller zwiększyła udziały w polskiej branży piwowarskiej. Sprzedaż spółki w Polsce zmalała w pierwszym półroczu o 4 proc. do 7,2 mln hl. To dobry wynik na tle całej branży, która w tym samym czasie odnotowała niemal 12,5 proc. spadek sprzedaży.

REKLAMA

- Spowolnienie sprzedaży w całej kategorii piwnej rozpoczęło się jesienią ubiegłego roku wraz z nadejściem globalnego kryzysu gospodarczego. Drastyczna podwyżka stawki podatku akcyzowego wprowadzona w marcu br. osłabiła nadwątlone już wcześniej szanse na wzrost sprzedaży branży i wzmocniła tendencje spadkowe na rynku piwa. W tym trudnym otoczeniu zwiększyliśmy nasze udziały rynkowe, podczas gdy pozostała część rynku doświadcza głębszych spadków sprzedaży, niż Kompania Piwowarska - mówi Gary Haigh, dyrektor generalny Kompanii Piwowarskiej.

Udział w rynku największej polskiej marki piwnej, Tyskiego, zwiększył się do 17,9% (wobec 16,4% w ubiegłym roku), podczas gdy Żubr, druga pod względem wielkości sprzedaży marka piwa na polskim rynku, zwiększyła udział w rynku do 13,9% (wzrost z poziomu 12,9%). Udział Lecha w rynku wzrósł z 7,3% w analogicznym okresie roku ubiegłego do 7,8% w okresie I - VI 2009 r. Łączny udział w rynku Kompanii Piwowarskiej zwiększył się w ciągu pierwszego półrocza 2009 roku do 44,9 proc. (wzrost z poziomu 41,2 proc. w analogicznym okresie roku ubiegłego).


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4252

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA